عباس صادقی پوریانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز امیدواری کرد: بتوان این رقم را در جریان انتخابات به 100 درصد رساند.
وی یادآوری کرد: استان همدان در انتخابات گذشته جزو سه استان نخست کشور در انجام آنلاین فرایند انتخابات قرار گرفت.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: احراز هویت افراد با هدف پیشگیری از سوء استفاده افراد از شناسنامه دیگران، متوفیان و رای دادن مجدد صورت می پذیرد.
صادقی با ذکر اینکه 23 فرایند از 25فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود افزود: تنها اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی صورت می گیرد.
وی با عنوان اینکه انتخابات تمام الکترونیکی در چهارشهر این استان برگزار می شود گفت: تمامی تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در بین این شهرها توزیع شده است.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اظهارکرد: 700 صندوق الکترونیکی در 210 شعبه آرای چهار شهر ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان قرار داده می شود.
صادقی پوریانی افزود: به طور میانگین در هر شعبه سه دستگاه اخذ رای الکترونیکی مستقر می شود تا شهروندان برای رای دادن معطل نشوند.
وی اضافه کرد: این امکان در طول روز رای گیری وجود دارد که تعداد دستگاه های انتخابات الکترونیکی موجود را در شعبه هایی که مراجعه کننده بیشتری دارند افزایش داد.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان افزود: مبنای ستاد انتخابات در تقسیم تعداد صندوق های الکترونیکی در بین شعب اخذ رای بر اساس میزان جمعیت و مراجعه کنندگان به آن شعبه به استناد انتخابات های گذشته است.
صادقی پوریانی بیان کرد: به منظور آشنایی شهروندان چهار شهر ملایر، تویسرکان، اسدآباد و نهاوند با فرایند رای گیری الکترنیکی ، این دستگاه های اخذ رای از 2 هفته پیش در مساجد، حاشیه مصلاهای نماز جمعه و دبیرستانها برای اخذ رای آزمایشی قرارداده شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.