به گزارش روز جمعه ایرنا در این همایش که به صورت زنده در غالب برنامه صبح و نشاط از طریق شبکه سراسری سوم سیما پخش شد، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دبیر فدراسیون ورزش های همگانی، نمایندگان ملایر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان و جمعی از مسئولان ورزش استان و شهرستان در این همایش حضور داشتند.
جایزه ویژه این همایش که یک دستگاه خودروی پراید بود، توسط بازار مبل ملایر اهدا شد که در مراسم قرعه کشی سمیه ترک جوکار برنده جایزه ویژه این همایش شد.
همچنین 11 دست مبل نیز از سوی بازار مبل ملایر به شرکت کنندگان در این همایش اهدا شد که حامیان اصلی این همایش بزرگ به منظور توسعه ورزش همگانی و معرفی هر چه بیشتر صنعت مبل و منبت به کشور بودند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این همایش از حضور بی نظیر مردم در همایش پیاده روی بزرگ خانوادگی تقدیر کرد و گفت: ملایر دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع دستی، جاذبه های طبیعی و تاریخی است.
عبدالعظیم رضایی افزود: ملایر دارای بیش از 300 اثر تاریخی و دیدنی است که تاکنون 189 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به قابلیت های ویژه ملایر در صنعت مبل و منبت ادامه داد: هم اکنون بیش از چهار هزار کارگاه تولید و مبل و منبت در این شهرستان فعال است و بیش از هشت هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که روز گذشته به عنوان شهر ملی مبل و منبت کشور به ثبت رسید.
رضایی بیان کرد: با توجه به اینکه ملایر قابلیت های ویژه ای در تولید انگور و کشمش در سطح کشور و جهان دارد، بزودی به عنوان شهر جهانی انگور معرفی و ثبت خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور و استقبال بی نظیر مردم ملایر از همایش پیاده روی نشان می دهد که آنها به ورزش های همگانی و سلامتی خود اهمیت می دهند.
محمد کاظمی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای حمایت از ورزش های همگانی و افزایش روحیه نشاط و شادابی برنامه های مناسبی را در اولویت کاری خود قرار داده و باید از این ظرفیت ها برای توسعه هر چه بیشتر ورزش همگانی در بین خانواده ها استفاده کنیم.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور مردم در همایش پیاده روی خانوادگی را نشان از شور و نشاط و شادابی و اهمیت دادن به ورزش همگانی دانست و افزود: با توسعه این ورزش باید تلاش کنیم جوانان و خانواده ها را به سمت توسعه ورزش همگانی و سلامتی افراد هدایت کنیم.
حجت الاسلام احد آزادی خواه بیان کرد: علاوه بر ثبت ملایر به عنوان شهر مبل و منبت، شهر جهانی انگور، صنعت سبدبافی این شهرستان نیز باید برند شود تا بتوانیم جوانان زیادی را در این حوزه مشغول به کار کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 63 درصد از اراضی ملایر وقفی است، این امر می طلبد متولیان وقف در حوزه اقتصاد وقفی ورود کنند.
در این همایش 10 دستگاه دوچرخه توسط فرماندار ویژه ملایر، 20 دستگاه دوچرخه توسط معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان و از طرف هر یک از نمایندگان مردم ملایر در مجلس نیز 50 کارت هدیه یک میلیون ریالی به شرکت کنندگان این همایش به قید قرعه اهدا شد.
اجرای نمایش زیبای پرواز پاراگلایدرها در آسمان بام ملایر، هنرنمایی ورزشکاران با اجرای حرکت های ورزشی و پخش موسیقی از دیگر برنامه هایی بود که در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ملایر اجرا شد.
این همایش با اجرای زیبای بهزاد کاویانی مجری توانمند برنامه صبح و نشاط اجرا شد.
شهرستان ملایر دارای بیش از 9 هزار ورزشکار سازمان یافته است و این نخستین همایش پیاده روی خانوادگی بود که به صورت زنده از شبکه سراسری سیمای جمهوری اسلامی در غالب برنامه صبح و نشاط در سال 96 برگزار شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.