به گزارش ایرنا، غریو الله اکبرش آسمان را می شکافد و لرزه بر جان دشمن می افکند، هر تکبیرش غرشی است بر سر دشمنان خاک وطن...
خیابان های وارستگی و اقتدار را عابر می شود و عشق می پاشد بر آسمان شهر و هر پای کوبی اش مرهمی دوباره است بر زخم های چاک چاک میهن...
و مادران این سرزمین در طلوع روزی بهاری بنام ارتش بر درگاه افتخار هلهله کنان اشک شوق می گریند.
سرافرازانه پای می کوبد، سرباز است و آمده سر ببازد تا ایران عزیز سربلند بماند...
آری او سرباز است و قطره ای از اقیانوس مواج و خروشان ارتش و با هر موج و خروش بنیان دشمن را فرومی ریزد.
ارتشی که کلمه طیبه است و لشگری الهی...

** شربت شهادت
شهید فرمانعلی قاسمی یکی از هزاران سرباز گلگون کفن پرورش یافته در مکتب شهید پرور ارتش است. شهادت این سرباز سرافراز را همسنگر او علی رستمی که آن زمان با تنی زخمی مسئولیت انتشارات سپاه اسدآباد را عهده‌دار بود، اینگونه روایت می کند:
قبل از تشییع و دفن پیکر پاک سرباز فرمانعلی قاسمی یادداشتی از او دیدم که از قرائن پیدا بود، ساعاتی قبل از شهادت نوشته و در جیب پیراهنش گذاشته بود:
« دیشب خاله جواهر به خوابم آمد با یک لیوان شربت در دست وارد سنگر شد. شربت را به من داد و گفت منم خاله‌ات. مبارک باشد بنوش. بنوش نوش جانت!
خواستم شربت را بنوشم که همسنگرم حمزه وارد سنگر شد و فریاد زد: چه کار می‌کنی؟! نخور اگر بخوری شهید میشوی! من به محض شنیدن این جمله با کمال میل تمام شربت را نوشیدم. حمزه جلوتر آمد و مرا بغل کرد و با صدای بلند گریه کرد و از خواب بیدار شدم. لبانم مثل عسل شیرین بود.»
کاش جرعه ای از شربت خاله جواهر نصیب ما می شد، اشک امانش نمی دهد و صلواتی نثار روح شهید نرمانعلی قاسمی و 400 کبوتر سفر کرده اسدآباد می کند.

** ارتش کلید پیروزی انقلاب
رستمی لبیک ارتش به فرمان امام خمینی(ره) و پیوستن به انقلاب را کلید پیروزی انقلاب اسلامی می داند و می گوید: لبیک ارتش در بهمن 1357 موجب یاس دشمنان داخلی و خارجی شد و از فردا این ارتش بزرگ آماج طعنه کج‌ اندیشان داخلی و گلولۀ ضد انقلاب از گوشه و کنار کشور شد و چه زیبا سینه خود را در برابر آن طعن و این گلوله سپر کرد.
این رزمنده و نویسنده دفاع مقدس شمار رزمندگان شهید ارتشی اسدآبادی را حدود یکصد تن اعلام می کند. او معتقد است وصف و ثبت حماسه آفرینی های فرزندان ارتشی این خطه در تاریخ خونبار دفاع مقدس بسیار دشوار است زیرا نیروهای کادر و سرباز در یگانهای مختلف ارتش در سراسر کشور پراکنده بودند و اسدآباد فاقد یگان مستقل و سازمان یافته ارتش بود و به همین دلیل اینک دسترسی به جزییات حوادث و خاطرات غالبا غیر ممکن است و باید به اسناد دم دستی و خاطرات هم‌قطاران بسنده کرد.
به گفته رستمی مرتضی دولتی، عزیزالله بهرامی، روح‌الله عزیزی، علیرضا حیدری‌فرزان، اسماعیل گلستانی، عبدالله طاهری، نوروزعلی قربانی، سیدمنصور زینیه، سیدنجم‌الدین روح‌القدوس، ، مظاهررضائیان، رضا صادقی‌مهر، علی امجدیان و بیش از هشتاد سرباز رشید تنها برخی از شهدای ارتشی دیار قهرمان‌پرور سیدجمال‌الدین اسدآبادی هستند.
این نویسنده خاطرات دوران دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که بتواند نقش قهرمانان اسدآبادی شاغل در ارتش بویژه شهدای سلحشور را در تاریخ اسدآباد ثبت و ضبط نموده و تحویل نسل آینده دهد.
29 فروردین در پی فرمان امام راحل در اوایل انقلاب مبنی بر دفاع از جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام روز ارتش نامگذاری شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.