خط هایی که بر روی دستان پینه بسته ات نمایان است هر یک حکایت و رمز و رازی دارد، ناگفته هایی که نشان از یک عمر تلاش و کار برای گذران زندگی و فراهم آوردن آسایش و آرامش خانواده است.
وقتی خاطرات کودکیم را مرور می کنم به یادم می آید که هنگام اذان صبح با نام و یاد خدا از خانه بیرون می رفتی و شب هنگام با کوله باری از درد و خستگی ناشی از یک روز کاری اما با رویی گشاده و دستانی پر به آغوش خانواده بر می گشتی.
این روزهای سخت را با آرزوی به ثمر نشستن نهال های زندگیت سپری می کردی چرا که تو به روزهایی می اندیشیدی که ثمرهای همه عمرت روزی بارور شوند و با رسیدن به جایگاه های انسانی و اجتماعی جانی دوباره به تو ببخشند و تو با افتخار سرت را بالا بگیری از اینکه فرزندانی اینچنین تربیت کرده ای.
راستی چه لقب زیبایی برای تو نهاده اند، 'ستون خانه' تعبیری که بهتر از این نمی شود برایت پیدا کرد ستونی که برای بر پا نگه داشتن هر یک از اعضای خانه خم می شود اما هیچگاه نمی شکند بلکه روز به روز استوارتر می ایستد تا نکند موجب خمودگی همسر و فرزندانش شود.
آری پدر تو سال هاست که همه وجود و زندگیت را برای سربلندی فرزندانت گذاشتی، تو تپش قلب هر خانه ‏و پناهگاه امن هر خانواده ای هستی.
تو تکیه گاهی هستی که بهشت زیر پایش نیست اما همیشه به جرم پدر بودن ایستادگی می کند و با وجود همه مشکلات، باز لبخند می زند تا اعضای خانواده را دلگرم کند.
خواستم درباره ات بنویسم و خلوص تو در عشق ورزیدن را بارها و بارها تکرار کنم و اینگونه بود که دریافتم تو مردانگی و غیرت را از حضرت علی (ع) آموختی.
آری در این سرزمین که سراسرش نشان از دلدادگی و عشق به وطن است، بودن بسیار غیور مردانی که با پیروی از منش و سیره امیرالمومنین علی (ع) غیرت و مردانگی را پیشه راه خود کردند و برای امنیت و آرامش فرزندان این مرز و بوم از فرزندان خود گذشتند تا با عشق در پیشگاه الهی در زمره شیعیان واقعی قرار گیرند.
پدرانی که در لحظات سختی و غم در کنار فرزندان خود نبودند و نتوانستند به آنان عشق بورزند و در آرزو و حسرت دیدار کودکان خود ماندند تا فرزندان این سرزمین آسوده سر بر بالین بگذارند چرا که آنها عاشق همه فرزندان این دیار بودند و هدفی والاتر از خانواده داشتند و آن هدف چیزی جز عشق به معبود و وصال یار نبود.
آری اکنون در سالروز تولد حضرت علی (ع)، هستند فرزندانی که پدر خود را در راه دفاع از این سرزمین از دست دادند و پدرانشان آسمانی شد.
درود می فرستیم بر همه پدرانی که به آسمانها پرگشودند تا ما در محلی امن و آرام نفس بکشیم.
همه ساله در آستانه روز پدر برنامه و جشن های متنوعی در نقاط مختلف استان همدان برگزار می شود که جشن پدران آسمانی با هدف تجلیل از شهدا از مهمترین و بهترین این برنامه ها است.
در استان همدان نیز همه ساله در این روز فرخنده و جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع) جشن پدران آسمانی برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در این باره گفت: هدف از برگزاری همایش پدران آسمانی بهره‌گیری از مناسبت‌های مذهبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فراهم کردن شرایط فعالیت گروه‌ها و نهادهای ایثارگری و ایجاد بسترهای مناسب برای ورود فرزندان و یادگاران معظم شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و نام پدران آسمانی آنها است.
ناصر عارف افزود: شهدای گرانقدر ما حاصل تربیت مادران و پدرانی هستند که امروز در بین ما به عنوان ولی‌نعمت از آنها یاد می شود.
وی با اشاره به اینکه پدران، مادران و فرزندان شهدا چشم و چراغ ملت هستند گفت: امام علی (ع) پدر همه امت است و پدر واقعی کسی است که راه سعادت را به انسان نشان می دهد.
وی ادامه داد: پدران شهدا نماد پدران موفق و سرافراز جامعه هستند که خداوند سعادت تربیت فرزندانی مانند شهدا را نصیب آنان کرده است.
عارف خاطر نشان کرد: این همایش با رویکردی جدید و متنوع با حضور خانواده شهدا و ایثارگران به منظور تجلیل و تکریم از مقام شامخ پدران شهدا و به مناسبت 13 رجب تولد حضرت علی(ع) در شهرستانهای استان همدان برگزار شد.
استان همدان حدود هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
13 رجب مصادف با 22 فروردین ماه سالروز تولد حضرت علی (ع) به نام روز پدر نامگذاری شده است.
گزارش از زهرا پیرنیا** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.