به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم بزرگداشت شهید علی صیاد شیرازی با حضور مسئولان کشوری، لشکری و استانی برگزار شد. این مراسم که ساعت 10:30 دقیقه در مسجد مهدیه همدان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و گروه موزیک نیروی انتظامی استان به اجرای سرود مل پرداختند.

معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: امروز 21 فروردین سال 78 روزی است که ساعت 6:45 دقیقه صبح یک اسوه و یک یادگار با ارزش با گلوله‌ی یک خائن وطن فروش به شهادت رسید.

سرتیپ 2 و همرزم شهید در این مراسم، افزود: منافقین با به شهادت رساندن صیاد شیرازی قصد داشتند که ایشان را از خاطر مردم پاک کنند اما تقدیر شایسته‌ای که مقام معظم رهبری از این شهید والامقام به عمل آورد این شهید را برای همیشه در اذهان مردم جاودانه کرد.

سید تراب ذاکری با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی همواره در خلوص نیت همیشه برتر بودند، گفت: ایشان به هیچ وجه در برخورد خود تند روی نکرده و همیشه زیبایی و آراستگی ظاهر و باطن خود و دیگران را مدنظر قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی همواره در راه ترقی، تعالی و کمک به امام راحل قرار داشتند، عنوان کرد: در مجالس افسران آمریکایی شرکت و همواره آنان را به دین اسلام دعوت می‌کردند.

همرزم شهید با اشاره به دیگر خصوصیات شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: این شهید گرانقدر بسیار زیرک و باهوش بود اما این خصلت موجب نمی‌شد تا وی در امور نظامی از دیگران مشورت نگیرد.

وی تصریح کرد: شهید شیرازی شخصیتی مأنوس با قرآن، عامل به رساله عملیه، متخلق به اخلاق اسلامی بود و وقتی کاری به وی واگذار می‌شد آن را در نهایت کمال انجام می‌داد و خودش را برای موقعیت‌های بالاتر و کمال بیشتر آماده می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی حتی در آمریکا نیز روزه‌ی خود را ترک نمی‌کرد، تصریح کرد: این شهید گرانقدر در دانشکده افسری آمریکا دارای رتبه‌ی اول بود و همواره به دنبال دعوت اطرافیان خود به اسلام بود.

همرزم شهید اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس در کل کشور 16 هزار و 600 نفر اسیر شدند که تعداد اسرای خرمشهر به تنهایی 14 هزار نفر بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611986
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.