ظاهر پورمجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه انتخابات بر مبنای منشور ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود اظهار داشت: دفاع از حقوق داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس تکالیف شرعی و قانونی انجام می‌شود و عمل به سیاست‌های کلان انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در سرلوحه امور قرار دارد.

وی افزود: پاسخگویی به موقع به ابهامات و شبهات حقوقی و قانونی مرتبط با امر انتخابات و پاسخ به استعلامات مربوط به قوانین انتخابات در دستور کار کمیته حقوقی قرار دارد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری همدان خطاب به داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی تمام فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون عملی کنند.

وی با بیان اینکه برقراری تعامل و همکاری با رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات شهرستان و استان همدان در اولویت است، گفت: برای برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری در انتخابات باید مردم را امیدوار کرد.

پورمجاهد تصریح کرد: بالا بردن امید مردم به تأثیرگذاری آرای مردمی، برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و مشارکت فعال کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: حضور گروه‌های مرجع اعم از دانشگاهیان، روشنفکران، روحانیون و وفاق و همدلی در میان مسئولان و گروه‌های سیاسی می‌تواند زمینه‌ساز یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری در سطح استان باشد.

رئیس کمیته حقوقی انتخابات استان همدان در زمینه اعتراض به رد صلاحیت داوطلبان بیان کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و شهر که صلاحیت آنان در هیئت اجرائی رد شده است، می‌توانند ظرف مدت چهار‌ روز از تاریخ اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی شکایت خود را به ترتیب داوطلبان شورای اسلامی روستا به هیئت نظارت شهرستان و داوطلبان شورای ‌اسلامی شهر به هیئت نظارت استان تسلیم کنند.

وی افزود: شاکیان نیز می‌توانند شکایت خود را در مهلت مقرر به هیئت اجرائی مربوط نیز تسلیم کنند و هیئت اجرائی نیز موظف است بلافاصله ‌شکایات دریافتی را به هیئت نظارت مربوطه ارسال کند.

پورمجاهد تصریح کرد: هیدت نظارت باید ظرف مدت 10 ‌روز از تاریخ دریافت شکایات به آنها رسیدگی و نتیجه را به هیئت اجرائی مربوطه اعلام کند و در این راستا نظر هیئت نظارت در این زمینه قطعی و لازم‌‌الاجرا است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611435
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.