به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای استان قم که در اتاق جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری باید چون دوره‌های گذشته به بهترین شکل برگزار شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت چگونگی برگزاری انتخابات، امیدواریم شاهد هیچ مشکلی نباشیم و هماهنگی‌ دستگاه‌ها نیز به‌صورت ویژه باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری حساسیت بیشتری نسبت به انتخابات شورای اسلامی دارد، افزود: امیدواریم این انتخابات نیز به‌خوبی برگزار شود، همان‌گونه که انتخابات سال گذشته توانست بهترین انتخابات در کشور باشد.

صادقی با تأکید بر اینکه انتخابات شورای اسلامی با کاهش 8 نفری همراه است، عنوان کرد: با توجه به افزایش میزان داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، باید وظیفه خود را برای برگزاری صحیح این انتخابات به‌درستی انجام داده و زمینه ورود افراد مؤثر و شایسته را فراهم کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت مشاهده قانون در نحوه برگزاری انتخابات، ادامه داد: پایبندی به قوانین باید در برگزاری انتخابت رعایت شده و به‌منظور تحقق این مهم، لازم است همه اقدامات در چارچوب قوانین انجام شود.

استاندار قم با بیان اینکه مقابله با موارد غیرقانونی از جمله ضروریات به‌شمار می‌رود، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که همه موارد بستر قانونی داشته باشند، همچنین آموزش‌های لازم نیز به مجریان و ناظران داده می‌شود، تا بتوانیم با همدلی و مشارکت بهینه انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

وی انتخابات را آزمون و اعتبار ملی برشمرد و گفت: امیدواریم با تجمیع و هدایت ظرفیت‌های موجود به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست‌ یابیم، چراکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری تعیین کننده اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

صادقی با اشاره به اینکه قانون برای همگان در یک سطح دیده می‌شود، تصریح کرد: قانون شفافیت لازم را داشته و جایی برای تردید نگذاشته است، بنابراین در صورت خروج داوطلبان از چارچوب قانونی، با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روش‌های درست رقابتی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: بسیاری از مشکلات با مذاکره و روش‌های دوستانه حل می‌شود، اما اگر نشد از روش‌های جدی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608951
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.