بهروز کارخانه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون تیم های هلال احمر در صحنه 41 حادثه حضور یافتند که 37 مورد از این تعداد سوانح جاده ای بوده است.
وی بیان کرد: چهار ماموریت دیگر شامل حضور در صحنه حوادث کارگاهی، کوهستان، دریایی و ساحلی و برف و کولاک بوده است.
وی اضافه کرد: 37 ماموریت جاده ای هلال احمر نیز شامل امدادرسانی به سانحه دیدگان 26 مورد واژگونی خودرو و 11 مورد سایر سوانح رانندگی بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهارکرد: امداد رسانی به مصدومان واژگونی خودرو 70 درصد از ماموریت های هلال احمر را شامل می شود که در این زمینه به 33 مجروح امداد رسانی شد.
کارخانه ای درباره طرح ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی نیز گفت: از 25 اسفند تا هشتم فروردین ماه 987 تن در اجرای این طرح مشارکت داشتند که 18 هزار و 428 نسخه نقشه بین گردشگران توزیع کردند.
وی افزود: 21 هزار و 234 مسافر به 20 پایگاه ثابت، 928 تن به ایستگاههای سلامت و 238 مسافر به تیم های سیار سحاب هلال احمر مراجعه کردند.
وی بیان کرد: 10 فضای دوستدار کودک توسط هلال احمر راه اندازی شده که تاکنون 958 کودک به این محل مراجعه و از برنامه های پیش بینی شده در این فضا بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پنج خیمه نماز در مکانهای فاقد نمازخانه راه اندازی شده تا مسافران برای اقامه نماز با مشکل مواجه نشوند.
کارخانه ای در ارتباط با راه اندازی پویش نه به تصادف گفت: 2 هزار و 65 تن از مسافران، گردشگران، شهروندان و مقامات به این پویش ملی تاکنون پیوسته اند.
طرح نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.