مریم پاک بین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر با استفاده از ظرفیت و توان فکری عوامل پلیس راه، نکات ایمنی را به مسافران و ترددکنندگان در جاده های این استان آموزش می دهند.
وی بیان کرد: به منظور موفقیت در این طرح، تعدادی از نیروهای هلال احمر این استان در تهران آموزش لازم را فرا گرفته و به دیگر افراد آموخته های خود را منتقل می کنند.
وی اظهار کرد: همچنین پویش 'نه به تصادف جاده ای' در همدان راه افتاده است که افراد با پیوستن به این پویش خود را ملزم به رعایت نکات ایمنی و قوانین پلیس راهور با هدف سهیم بودن در کاهش سوانح جاده ای می کنند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: این افراد متعهد می شوند در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکرده و در حین خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.
پاک بین افزود: 10 فضای کودکانه با رویکرد آشنا کردن افراد کم سن و سال با جمعیت هلال احمر نیز راه اندازی شده است که کودکان با حضور در این فضا و ترسیم نقاشی در جشنواره صلح و دوستی شرکت می کنند.
وی بیان کرد: همچنین اگر افراد فیلم و تصاویری در زمینه بشر دوستی، حفظ محیط زیست، فرهنگ رانندگی صحیح، امداد و کمک رسانی را به پایگاه های امداد جاده ای ارائه دهند به قید قرعه به آنها جوایزی اهدا می شود.
وی در زمینه اقدام های صورت گرفته در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر دارای 20 پایگاه ثابت، هشت تیم سیار سحاب، پنج خیمه نماز و 10 ایستگاه سلامت است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 746 نفر در این طرح مشارکت داشته اند و 11 هزار و 452 نسخه نقشه گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
پاک بین افزود: 12 هزار و 861 مسافر به پایگاههای ثابت، 83 تن به پایگاه های سحاب، 530 تن به پایگاه های سلامت هلال احمر مراجعه کرده اند.
طرح نوروزی هلال احمر از 25 اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.