محمد ابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامنویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا طبق زمانبندی از ساعت هشت صبح 30 اسفندماه در 9 فرمانداری و 25 بخشداری همدان آغاز شد.
وی اضافه کرد: در نخستین روز از نامنویسی، 309 نامزد برای حضور در شوراهای روستا و 152 نفر برای حضور در شوراهای اسلامی شهر نامنویسی کردند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان بیان کرد: نامنویسی از داوطلبان شرکت در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا 6 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
الهی تبار با ذکر اینکه انتخابات شوراها در 30 شهر و 950 روستای همدان برگزار می شود گفت: مردم 830 روستا به علت جمعیت زیر یک هزار و 500 نفر برای انتخاب سه داوطلب شورای اسلامی پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی اضافه کرد: همچنین 120 روستای همدان بالای یک هزار و 500 تن جمعیت دارد که اعضای شورای اسلامی این روستاها پنج نفر است.
الهی تبار با ذکر اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در 30 شهر همدان برگزار می شود افزود: شمار اعضای شورای اسلامی 26 شهر همدان پنج نفره و سه شهر ملایر، نهاوند و اسدآباد هفت نفره است.
وی افزود: شهر همدان با توجه به میزان جمعیت دارای 11 کرسی عضو شورای شهر است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.