مرتی عزالدین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک ظرفیت آب موجود در پشت سد اکباتان به 16 میلون متر مکعب رسیده است.
وی اضافه کرد: چهار هزار و 500 لیتر آب در ثانیه وارد سد اکباتان شده در حالیکه میزان خروجی آب از این سد یک هزار و 50 لیتر در ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان بیان کرد: روزانه 600 تا 700 هزار لیتر به ذخیره ظرفیت روزانه سد اکباتان همدان افزوده می شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا عزالدین با ذکر اینکه بارش های اخیر بی سابقه بوده است اضافه کرد: بارش باران موجب سر ریز شدن سد کلان ملایر شده است.
وی گفت: سد سرابی تویسرکان نیز 9.2 میلیون لیتر ظرفیت دارد که هم اینک هفت میلیون لیتر ذخیره آب این سد است و تا پایان فروردین ماه ظرفیت این سد تکمیل می شود.
وی اظهارکرد: با توجه به بارش متناوب باران و پر شدن ظرفیت سدها در صورت رعایت الگوی مصرف تابستان سال آینده با مشکل قطعی آب مواجه نخواهیم شد.
سد اکباتان از پنج کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن، به سمت روستای سنگستان است و ظرفیت فعلی مخزن این سد هم 40 میلیون متر مکعب است.
استان همدان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 77 هزار نفر آن جمعیت شهری است و از این تعداد، یک میلیون و 72 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.