به گزارش ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز سه شنبه در همایش بزرگداششت سیدجمال الدین اسدآبادی افزود: سیدجمال در عرصه جهانی نامدار بوده و فلسفه، آثار فکری و دینی و عرفانی وی مقدس است.
وی از سیدجمال به عنوان عنصری جامع یاد کرد و گفت: بیشترین موفقیتهای جهان در سایه انسانهایی همچون سیدجمال شکل گرفته است.
امام جمعه همدان، رهبرمعظم انقلاب، امام خمینی(ره) و سیدجمال الدین اسدآبادی را از شخصیتهای جامع و کامل عصر حاضردانست و گفت: باید اینگونه عناصر جامع پرورش داده شوند تا بشریت را از بدبختگی هایی که گرفتار آن است نجات دهند.
آیت الله محمدی با اشاره به فضایل بیکران سیدجمال گفت: این همایش و مقاله های ارائه شده در باب معارف سیدجمال قطره ای در مقابل دریا است .
وی، سیدجمال را انسانی دردمند و دلسوز دانست و افزود: به فرموده امیرالمومنین (ع) شخصیتهایی که به معنای واقعی به مقام جامعیت رسیده اند، درد کهنه و مزمن بشریت را درون قلبشان حس می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: سیدجمال درد مسلمانان را شناخته بود و برای درمان آن آرام و قرا نداشت و همواره با چالش روبرو بود.
آیت الله محمدی اظهار کرد: خطه اسدآباد باید به زادگاه سیدجمال بودنش افتخار کند و در سطح کشور به خوبی بدرخشد.
امسال با تدبیر استاندار همدان و با هدف تجلیل از مفاخر و مشاهیر همدان به نام سیدجمال الدین اسدآبادی نامگذاری شده است و در این راستا همایش ملی نکوداشت سید جمال امروز (سه شنبه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از محققان برجسته کشوری در اسدآباد زادگاه این فیلسوف بزرگ جهان اسلام برگزار و از تندیس سیدجمال الدین اسدآبادی رونمایی شد.
18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/1181
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.