به گزارش ایرنا، حسین افشاری در همایش گرامیداشت سیدجمال الدین اسدآباد گفت: اندیشه های سیدجمال پس از 85 سال در ایران به ثمر نشست و به رهبری امام خمینی (ره) نظام شاهنشاهی را برانداخت.
وی افزود: سیدجمال الدین اسدآبادی اولین منادی بازگشت به اسلام بود و بالندگی و سرافرازی بیداری اسلامی که امروز در جهان طنین انداز شده مرهون سیدجمال است.
فرماندار اسدآباد در ادامه به نامگذاری امسال به نام سیدجمال از سوی استاندار همدان اشاره کرد و گف: برگزاری دهه سید جمال الدین درشهرستان اسدآباد از برکات نامگذاری امسال بنام مفاخر وطن است .
افشاری تصریح کرد: با حمایت استاندار اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال در راستای نوسازی و تجهیز سالن اجتماعات فرهنگ وارشاد اسلامی اسدآباد هزینه شده است .
** افکار سیدجمال قابل استفاده برای همه دوران هاست
امام جمعه اسدآباد نیز در این همایش از سیدجمال الدین اسدآبادی به عنوان الگو و اسوه ای بی نظیر برای فضلا، دانشمندان و علما یاد کرد و گفت: دیدگاه، اندیشه و افکار سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی را باید به نسل جدید انتقال دهیم.
حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد اظهار کرد: بیدارگر مشرق زمین حق بزرگی برگردن مسلمانان و حوزه علمیه دارد و باید قدردان خدمات ارزنده سیدجمال به بشریت باشیم.
وی سیدجمال را نعمتی بزرگ برای کشورایران دانست و افزود: فعالیتهای سیدجمال در بعد سیاسی و فرهنگی بسیار برجسته و قابل استفاده و بهره گیری برای تمام دوران هاست.
امسال با تدبیر استاندار همدان و با هدف تجلیل از مفاخر و مشاهیر همدان به نام سیدجمال الدین اسدآبادی نامگذاری شده است و در این راستا همایش ملی نکوداشت سید جمال امروز (سه شنبه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از محققان برجسته کشوری در اسدآباد زادگاه این فیلسوف بزرگ جهان اسلام برگزار و از تندیس سیدجمال الدین اسدآبادی رونمایی شد.
18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/1181
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.