سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آمار توسط بهداشت جهانی و مرکز پژوهشهای نیروی انتظامی، مرگ یک شهروند در سانحه رانندگی 20 میلیارد ریال خسارت بر دولت، خانواده و جامعه تحمیل می کند.
وی اضافه کرد: آمارها گویای این است که 2 درصد از درآمد تولید خالص ملی صرف جبران خسارت ناشی از سوانح رانندگی می شود که این رقم بسیار بالا و قابل توجه است.
وی بیان کرد: میزان خسارت وارده به دولت و جامعه برای افرادی که قطع عضو می شوند 2 برابر متوفیان بوده چون نگهداری و درمان افراد قطع عضو شده دشوار و هزینه بر است.
رئیس پلیس راه استان همدان با ذکر اینکه آماری از افراد قطع عضو شده در سوانح رانندگی همدان ندارد گفت: سالانه یک هزار نفر در کشور در سوانح رانندگی نقص عضو می شوند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: امسال 338 شهروند در سوانح برون شهری جان باختند که این آمار نسبت به 11 ماهه سال گذشته 23 نفر کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا وی یادآوری کرد: عامل 70 درصد از سوانح برون شهری این استان بی توجهی راننده به جلو است.
وی افزود: داده های آماری گویای این است که واژگونی در استان همدان 13 درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده و 51 درصد سوانح برون شهری را شامل می شود.
طرح زمستانی پلیس با حضور 800 نیروی پلیس در قالب 200 گشت خودرویی تا 20 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
استان همدان دارای 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر است که گردنه اسدآباد، گردنه آوج در رزن و گردنه گرین نهاوند مهمترین گردنه های این استان به شمار می روند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.