محمد ناصر نیکبخت عصر چهارشنبه در سلسله نشست با موضوع 'چنین شد ' در دانشگاه بوعلی سینا همدان عنوان کرد: برگزاری این قبیل نشستها در دانشگاهها نشانه توجه به اهمیت نقش فکری دانشجویان در جامعه است و امیدواریم هیچ دانشجویی بابت کلامش فراخوانده نشود.
استاندار همدان در ادامه این نشست و در پاسخ به برخی سووالات و نقد های دانشجویان افزود: حدود 12 سال در 2 مقطع در همدان خدمت کرده و بنده فرد افراطی نیستم.
نیکبخت معتقد بود چون باید پاسخگوی مردم باشد در انتصاب ها خیلی جناح، گروه و باند را دخیل نداده بلکه بر روی آمادگی و توانمندی افراد متناسب با وظایف محوله توجه داشته است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: تنها استانداری هستم که حتی یکی از خویشاوندان خود و خانواده ام را به استان همدان نیاورده ام، در صورتی که استاندار همواره رییس دفتر و مسئول بازرسی را از بستگان و افراد مورد وثوق انتخاب می کند.
وی در ادامه گفت: اشتغال ، تولید و بیکاری جوانان دغدغه همه مسئولان است چون خانواده های دارای بیکار در معرض مفسده و آسیب هستند.
وی با ذکر اینکه علاقمند به حفاری و کالبد شکافی عملکرد گذشتگان نیستم ، تصریح کرد: باید در برخی مواقع اقدام های صورت گرفته را با ارزیابی عنوان کرد.
وی یادآوری کرد: سال 84 با آغاز دولت هشتم رشد اقتصادی 6 درصد مثبت و تورم 12 درصدی بود و زمان آغاز به کار دولت یازدهم تورم به 49 درصد و تورم به 6.8 درصد منفی رسید.
وی بیان کرد: در هشت سال دولت گذشته 750 میلیارد دلار ارز فروش نفت 130 دلاری در این مملک وارد شد ولی نتیجه آن 400 هزار میلیارد تومان طرح بلاتکلیف برای دولت یادزهم برجا ماند.
استاندار همدان بیان کرد: آبان 92 و هنگام حضور بنده در استان همدان به عنوان استاندار در 6 ماه نخست سال 92 ، پنج هزار شاغل بیکار، 300 واحد تولیدی تعطیل و مابقی واحدهای تولید همدان نیز با زیر 30 درصد ظرفیت فعال بودند و تنها 18 واحد تولیدی بالا 50 درصد پیشرفت فعال بودند.
وی با تاکید بر اینکه دغدعه سیاسی بنده زیاد است گفت: چون می دانم هر کاری بخواهیم بکنیم و مردم را راضی نگهداریم باید اقتصاد را سرلوحه قرار داد.
استاندار همدان گفت: چرایی تعطیلی واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد این واحدها به علت بدهکاری ناشی از معوقات بانکی ، قرار گرفتن در لیست سیاه بانکها و ارائه نکردن تسهیلات سرمایه در گردش تعطیل شدند.
وی مهمترین علت تعطیلی این واحد ها را اجرای نادرست حامل های انرژی ذکر کرد و گفت: قرار بود که پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی برای جلوگیری از بروز خسارت به واحدهای تولیدی 30 درصد از درآمد یارانه به واحدهای تولیدی اختصاص یاید.
نیکبخت اضافه کرد: همچنین 10 تا 20 درصد از درآمد هدفمندی در اختیار دولت باشد تا آنرا برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات واحدهای تولید در قالب تسهیلات کم بهره ارائه شود که این 2 مولفه اجرایی نشده که حتی یک ریال هم اختصاص نیافت.
وی بیان کرد: با این توصیف واحدها زیر بار افزایش قیمت حامل های انرژی ماندند و واحدهای باقی مانده در عرصه تولید نیز به علت واردات از مبادی رسمی و غیر رسمی تعطیل شدند.

*** ره آورد همایش سرمایه گذاری
نیکبخت اظهار کرد: همایش سرمایه گذاری ره آوردهای خوبی برای استان داشت ولی یکی از سرمایه گذاران بومی با وجود اینکه یک پتروشیمی را در همدان احداث و به 90 درصد پیشرفت رسانده است اکنون برای تکمیل این طرح همکاری نمی کند.
استاندار همدان افزود: سرمایه گذاران داخلی و خارجی آمادگی خود را برای حدود 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در همدان در همایش سرمایه گذاری اعلام کردند که 10 هزار میلیارد ریال آن مربوط به یکی از افراد بومی همدان بود.
نیکبخت گفت: با این وجود این فرد حتی یک ریال هم سرمایه گذاری نکرد ولی دیگر سرمایه گذاران 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری را در این استان انجام دادند.
وی اضافه کرد: راه آهن همدان - تهران زمانی که 750 میلیارد ریال پول وارد کشور شد پیشرفتی نداشت ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با وجود کاهش قیمت هر بشکه نفت از 150 دلار به 30 دلار و کمبود نقدینگی، دولت مصمم به اجرای آن شد.
استاندار همدان بیان کرد: زیر سازی این طرح 97.5 درصد پیشرفت داشت ولی به علت نبود ریل این طرح متوقف مانده بود و یکی از کارهای پس از برجام این بود که دولت توانست ریل مورد نیاز راه آهن همدان - تهران را از هند و ترکیه تامین کند.
نیکبخت تصریح کرد: امروز نسبت دادن اجرای این طرح ملی به همزمان بودن با انتخابات دوازدهم کار درستی نیست بلکه پس از اجرایی شدن برجام و تامین ریل روزانه حدود یک کیلومتر ریل گذاری انجام شد.
وی افزود: هم اینک حدود 53 کیلومتر از ریل گذاری راه اهن همدان - تهران باقی مانده است که امروز با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری درخواست شد که کار ریل گذاری از 2 طرف ساوه و همدان انجام شود.
استاندار همدان گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که با اجرایی کردن برجام توانست ریل مورد نیاز طرح راه آهن همدان - تهران که یکی از مطالبات دیرینه مردم است عملی شود.
به گزارش ایرنا نیکبخت اضافه کرد: با نگاهی به وضعیت کشور می توان دریافت که دولت تدبیر و امید کشور را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کرده است.
استاندار همدان درباره وضعیت اشتغال در استان اضافه کرد: همانگونه که در گذشته نیز بارها عنوان کرده ام ماهانه 700 تا یک هزار اشتغال به آمار بیمه شدگان جدید تامین اجتماعی افزوده می شود.
نیکبخت با گلایه از نحوه مطرح کردن برخی موضوع ها تصریح کرد: این مملکت متعلق به مردم بوده و رهبری مقتدر در راس آن حضور دارد چرا باید اقدام به ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه بشود؟
وی افزود: افرادی که از کار بیکار می شوند به بیمه بیکاری معرفی می شوند و فردی که جایگزین وی می شود به عنوان شغل جدید محسوب نشده بلکه این آمار متعلق به ایجاد 1700 کارگاه جدید در سال 95 است.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی در یک نامه رسمی خواستار راستی آزمایی آمار اشتغال بودند که 2 تن از آنها شامل نماینده اتاق بازرگانی و رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اقدام به بازدید و رصد آمار کرده و آن را تائید کردند.
بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار کرد: آمار و اسامی افرادی که مشغول به کار شدند به همراه مشخصات دقیق کارگاه در سایت تامین اجتماعی وجود دارد و کسانی که شک دارند می توانند برای راستی آزمایی صحت این آمار را بررسی کنند.

** توضیح استاندار درباره موضوع فرماندار رزن
نیکبخت گفت: فرماندار رزن هیچگونه تخلفی انجام نداده است و می توان برای حکمی که دادگاه برای وی صادر کرده اعتراض کرد.
وی افزود: فرزماندار رزن مصوبه قانونی شورای تامین که در آن امام جمعه و دادستان و ناجا و اطلاعات و دیگر دستگاه ها عضو هستند را اجرا کرد.
وی با ذکر اینکه این اقدام با هدف پیشگیری از بروز خدشه بر وحدت مردم انجام شد گفت: از نظر بنده به عنوان مسئول، وی ذره ای تخلف نکرده است.
این خبر تکمیل می شود .....
7525/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.