هادی فیض منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از 570 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان تأسیس شده است که 98 درصد آنان در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: 283 کتابخانه در مساجد استان نیز فعال هستند و در سال جاری 120 قفسه کتاب ، 30 عدد میز مطالعه و 120 صندلی به 30 کتابخانه با اعتبار 300 میلیون ریال به کتابخانه های مساجد اهدا شده است.
فیض منش بیان کرد: همچنین 24 کانون تخصصی در رشته های مختلف از جمله همایش و مراسم ها، مهدویت، کتابخانه ای، سمعی و بصیری، آی تی ، قرآن و نماز در استان در حال فعالیت است.
وی افزود: هشت مرکز خانه دیجیتال در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان فعالیت می کنند که این مراکز در کنار مساجد تشکیل تا از اینترنت پاک و کافی نت و نرم افزار های تولیدی روز بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد 25 اسفند در همدان برگزار می شود افزود: مسجد از مهم‎ترین پایگاه‎های فرهنگی و مذهبی مسلمانان است و در قرآن و عترت آثار و برکات فراوانی را برای آن بر شمرده‌‏اند.
فیض منش خاطرنشان کرد: در این همایش از فعالان کانون های مساجد و ائمه جماعات تقدیر می شود.
مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خاستگاه تربیت هنرمندان متعهد دینی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری است.
استان همدان حدود یک هزار و 500 مسجد در نقاط شهری و روستایی دارد.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.