محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: انتظار ندارم این جلسات تنها به ارائه گزارش از سوی دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه ختم شده و دیگر مسئولان تنها شنونده باشند.
وی بیان کرد: مسئولان اقدام به انجام فعالیت های ابتکاری در راستای اقتصاد مقاومتی کرده و فعالیت ها و ماموریت های روزمره خود را به حساب اجرای اقتصاد مقاومتی نگذارند.
وی اضافه کرد: وضعیت فعالیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با شرایط عادی متفاوت باشد و انتظار بر حضور فعال تر برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.
استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات نباید اجازه بدهیم این موضوع موجب لطمه به روند اجرای اقتصادی مقاومتی یا عادی شدن این مولفه مهم شود.
نیکبخت تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته 166 طرح این استان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد ولی تنها 27 طرح تاکنون واگذار شده که باید نسبت به فراخوان و واگذاری طرح ها بیش از گذشته تلاش کرد.
وی یادآوری کرد: با توجه به ریزش برف و بروز مشکلاتی در چند شهرستان مدیریت بحران این استان در زمینه رفع مشکلات پیش امده به خوبی ورود کرده که جای تقدیر دارد.
وی افزود: تنها در شهرستان ملایر 250 تیر برق آسیب دیده بود که با حضور 90 تیم فنی این مشکلات رفع شده و جریان برق دوباره در مدار قرار گرفت.
استاندار همدان اضافه کرد: با وجود ریزش متناوب برف ولی جاده های این استان باز بودند درحالیکه استانهای مجاور مشکلاتی در زمینه بازگشایی راه داشتند.
نیکبخت بیان کرد: پس از ورود اینجانب به استان همدان کمبود هتل در استانی با این همه قدمت و ظرفیت آشکارا محسوس بود و هم اینک 10 هتل توسط بخش خصوصی در شهر همدان در حال احداث است که بیش از نیمی از آنها بین 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی تاکید کرد: برای احداث هر هتل حدود 200 میلیارد ریال هزینه شده و هم اینک سرمایه گذاران چشم انتظار تسهیلات وعده داده شده هستند که باید به موقع در اختیار آنها قرار گیرد.
استاندار همدان گفت: آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان نباید نادرست باشد و مهمتر از آن نباید آمار سازی صورت بگیرد چون این اقدام به اعتماد مردم آسیب وارد می کند.
نیکبخت افزود: وقتی عنوان می شود ماهانه در استان همدان بین 700 تا یکهزار شغل ایجاد شده است باید آمار و اطلاعات این افراد برای مشاهده عموم مردم بر روی سایت قرار گیرد تا آمار ارائه شده قابل دفاع باشد.
وی با ذکر اینکه تمامی آمارهای ارائه شده در همدان صحیح است اضافه کرد: در صورت غیرقابل دفاع بودن آمارهای ارائه شده این رویه لطمه سنگینی بر آمار دهنده، کشور و نظام وارد می کند.
رهبری فرزانه انقلاب در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال 1395 را سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری کردند.
جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی در همدان برگزار شد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.