احمدعلی بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامنویسی از متقاضیان در اسفند ماه امسال انجام می شود.
وی اضافه کرد:با توجه به خلاء وجود یک رشته دانشگاهی فرش دستباف در غرب کشور، پس از چهار سال پیگیری مجدانه و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان، این رشته دانشگاهی در همدان ایجاد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این رشته دانشگاهی در همدان، 20 دانشجو مهرماه امسال برای تحصیل در رشته فرش در دانشگاه جامع علمی و کاربردی نام نویسی کردند.
بابایی افزود: هم اینک این رشته تحصیلی تا مقطع فوق دیپلم در مرکز جامع علمی کاربردی همدان آموزش داده می شود که امیدواریم با استقبال هنرجویان بتوان آن را به مقاطع بالاتر افزایش داد.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن تجارت همدان گفت:هم اینک مرکز جامع علمی و کاربردی مختص رشته فرش در محل موزه هگمتانه دایر بوده و متقاضیان فعالیت در این رشته می توانند به این مرکز برای تحصیل مراجعه کنند.
بابایی یادآوری کرد: خلاء نبود این مرکز در غرب کشور محسوس بود به گونه ای که بیشتر متقاضیان به استان های تبریز و کاشان برای تحصیل عزیمت می کردند.
** دوره آموزشی بازاریابی فرش در همدان در حال برگزاری است
وی با ذکر اینکه دوره بازاریابی فرش در همدان در حال برگزاری است گفت: تحریم های ظالمانه منجر به از دست دادن بازارهای هدف شد بنابراین برای بالا بردن توان رقابت و بازتوانی قشر فعال در صنعت فرش باید تولید کنندگان فرش دستباف با نحوه بازریابی آشنا می شدند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن تجارت همدان معتقد است: پس از اجرایی شدن برجام و باز شدن مسیرهای تجارت خارجی باید به طور مستمر دوره های آموزشی برای آشنایی بافندگان تولید کنندگان فرش با هدف شناسایی سلیقه های مختلف بازار هدف برگزار کرد.
بابایی افزود: دوره آموزشی بازاریابی فرش دستباف در هشت جلسه به مدت 32 ساعت برای متقاضیان به صورت رایگان و با حضور اساتید مجرب و توانمند در محل ساختمان بازرگانی در حال برگزاری است که از فعالان در این عرصه دعوت می شود که در این دوره های آموزشی شرکت کنند.
طبق آخرین آمار ارائه شده تا پایان سال 94 شمار فعالان در صنعت فرش 58 هزار نفر بوده که این افراد سال گذشته افزون بر 50 هزار متر مربع فرش بافتند.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.