حمزه عبدکوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه پدری سیدجمال الدین اسدآبادی در باغچه ای زیبا در محله سیدان واقع شده بود که در سالهای قبل به طور کلی نابود و بنایی جدید در این محل احداث شد.
وی با بیان اینکه بنای یادبود هرگز تداعی کننده نام و خاطره ای از سیدجمال نیست، اظهار کرد: با تغییر کاربری های صورت گرفته در این بنا دانشگاه علمی کاربردی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری در آن مستقر شده اند.
عبدکوند خاطرنشان کرد: گردشگران هنگام ورود به شهر سیدجمال به دنبال آثار باقی مانده از این فیلسوف بزرگ هستند و ما با دستان خالی به استقبال انان می رویم.
شهردار اسدآباد گفت: با هدف جبران بخشی از این کمبودها، سردیسی از سیدجمال الدین اسدآبادی توسط شهرداری ساخته خواهد شد.
عبدکوند اظهار کرد: طرح این سردیس قرار است توسط فرهنگ و ارشاد همدان تهیه و در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: چهره نگاری این سردیس بسیار مهم است و در این رابطه از مجسمه سازان برجسته کشور استفاده خواهد شد تا بیشترین شباهت را به سیدجمال الدین داشته باشد.
عبدکوند گفت: این مجسمه در ورودی جاده سلامت نصب و در هفته گرامیداشت سیدجمال الدین اسدآبادی رونمایی خواهد شد.
شهردار اسدآباد با اشاره به نامگذاری امسال در استان همدان به نام سیدجمال الدین اسدآبادی از سوی استاندار همدان گفت: امسال فرصت خوبی است تا با فضاسازی فرهنگی افکار و اذهان مردم استان را به عقاید و آرای سیدجمال آشنا و نزدیک کنیم.
سید جمال‌الدین اسدآبادی در سال 1217 در محله سیدان اسدآباد دیده به جان گشود. او سیاستمدار، روزنامه نگارو بنیانگذار نهضت بیداری مسلمانان در جهان بود و به بیدارگر مشرق زمین مشهور است.
18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.