علی تعالی روز چهارشنبه در نشست شورای سرمایه گذاری و اشتغال افزود: هر یک از این هتل ها بین 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از هتل ها بسیار مجلل که برند خوبی برای این استان و شهرستان است 22 بهمن ماه امسال بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه هتل هما نیز با 31 طبقه با ظرفیت های مختلف در همدان در حال ساخت است اضافه کرد: ساخت این هتل ها و همه اقداماتی که در این زمینه انجام می شود در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است.
فرماندار همدان مهمترین دغدغه دولت و مدیریت ارشد استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: اگر بتوان یک نفر را شاغل کرد بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
تعالی رویکرد دولت یازدهم را توجه به بخش سرمایه گذاری دانست و افزود: در این استان و شهرستان تحول زیادی در بخش سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با ایجاد پنجره واحد در فرایند سرمایه گذاری تسهیل صورت گرفته و زمینه را برای حضور سرمایه گذار فراهم کرده است.
وی خواستار همراهی بانک های عامل برای اعطای تسهیلات مشاغل خانگی شد و اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی باید هماهنگی لازم را داشته باشند تا اعتبارات این بخش برگشت داده نشود.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز گفت: امسال 169 نفر از افراد زیر پوشش این نهاد از بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی استفاده کردند که 16 نفر کارفرمایی و بقیه خویش فرمایی بودند.
سیاوش رهبر افزود: از مانده تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته 123 نفر با مبلغ 15 میلیارد ریال به بانک های عامل برای ایجاد طرح اشتغالزایی معرفی شدند.
وی اظهار کرد: از اعتبارات امسال نیز 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در قالب 194 طرح به بانک های عامل معرفی شدند که 20 درصد جذب اعتبارات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بهزیستی شهرستان و 200 مرکز خصوصی 759 نفر مشغول به کار هستند که 560 نفر از آنان حقوق و بیمه مطابق با قانون کار دارند و بقیه بیمه و حقوق مناسب ندارند که برای بیمه کردن آنها پیگیری های لازم در دست اجرا است.
امسال بیش از نیمی از تسهیلات خوداشتغالزایی شهرستان همدان به مبلغ حدود 134 میلیارد ریال محقق شده است.
2087/6993 خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.