۸۸۰ زندانی در ۱۰ ماهه گذشته مشمول عفو شدند در حالی که این آمار در ۱۰ سال گذشته ۵۵۰ نفر بوده است.

رییس کل دادگستری همدان گفت: ۸۸۰ زندانی در ۱۰ ماهه گذشته مشمول عفو شدند در حالی که این آمار در ۱۰ سال گذشته ۵۵۰ نفر بوده است.

به گزارش جماران، محمدرضا عدالتخواه روز یکشنبه در دیدار با استاندار همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت افزود: عید غدیرخم  سال گذشته یک نفر مشمول عفو شده بود اما امسال به ۲۳۰ نفر رسید.

وی اضافه کرد: سیاست دادگستری همدان بر حبس زدایی، بخشش و ارفاق کسانی که اصلاح شدند، بازاجتماعی و اصلاح زندانیان و تغییر تفکر سرکوبگرایانه متمرکز شده است.

رییس کل دادگستری همدان گفت: ۱۱ ماه گذشته ۱۰۷ مسوول در دادگستری کل استان تغییر کردند که مهمترین آنها تغییر روسای دادگستری هشت شهرستان بوده است.

عدالتخواه افزود: در انتصاب مسوولان دادگستری، رویکرد برنامه تحولی رییس قوه قضاییه مبتنی بر گام دوم انقلاب که جوانگرایی، استفاده از توان افراد متعهد، کاردان، دارای سلامت اخلاقی و مالی و روحیه انقلابی است مورد توجه بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از  خلاهای مدیریت در دادگستری ، حاضر و ساکن نبودن روسا در محل بود که در انتصاب های جدید این مولفه ها مورد توجه قرار گرفت و هم اینک روسای دادگستری در دادستان ها در محل خدمت سکونت دارند.

 رییس کل دادگستری همدان افزود: ترکیب خوبی با حضور امام جمعه، فرمانداران،  نیروهای انتظامی و امنیتی برقرار شده و موجب افزایش حس امنیت در مردم شده است.

عدالتخواه با بیان اینکه بالا بودن ورودی پرونده های قضایی اتقان آرا را با مشکل مواجه کرده بود گفت: یک قاضی به جای ماهانه ۱۰۰ پرونده باید ۳۱۷ پرونده را در دادگاه تجدید نظر رسیدگی می کرد بنابراین در این شرایط نمی توان انتظار کیفیت گرایی داشت.

وی ادامه داد: در این راستا با بهره گیری از ظرفیت و نیروی انسانی موجود ساختار را تغییر داده و شعب تجدیدنظر از ۱۱ به ۱۷ شعبه، دادگاه حقوقی از ۱۰ به ۱۴ شعبه، دادگاه کیفری "یک" از یک به ۲ شعبه و دادگاه کیفری "۲" هم از ۹ به ۱۲ شعبه ارتقا و افزایش یافت.

رییس کل دادگستری همدان با بیان اینکه از ساختمان های زیر مجموعه دادگستری به نحو مطلوب استفاده شد، افزود: با اقدام های صورت کرفته از متراکم کردن مردم در ساختمان های کوچک و محل های نامناسب جلوگیری شد.

عدالتخواه اظهار داشت: دادگاه خانواده در مکانی نامناسب برای تردد خانواده قرار داشت که با تغییر محل این دادگاه زمینه را برای خدمت رسانی بهتر و صرفه جویی ماهانه ۲۵ میلیون تومان فراهم کردیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.