مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی 734 زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی 4 ماهه امسال خبر داد.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۳۴ زندانی از زندان‌های این استان طی ۴ ماهه امسال آزاد شدند.

به گزارش جماران، اسماعیل جمیاری افزود: در راستای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و در ۴ ماهه اخیر تعداد ۷۳۴ زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

جمیاری تصریح کرد: کاهش هدفمند جمعیت کیفری یکی از اولویت‌های قوه قضائیه و سازمان زندان‌های کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در استان این مهم با تعامل و حمایت خوب رئیس کل دادگستری و همکاری و همراهی دیگر مسئولین قضائی و با استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های قانونی پیگیری و در حال انجام است.

عضو شورای قضائی استان گفت: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا کنون و در بازه زمانی ۴ ماهه، تعداد ۷۳۴ زندانی واجد شرایط از زندان‌های استان آزاد شدند.

جمیاری گفت: بر این اساس، تعداد ۴۸۰ نفر با اعطای مرخصی پایان حبس، ۶۸ نفر از طریق عفو، ۶۸ نفر توسط ستاد دیه و مابقی به تعداد ۱۱۸ نفر نیز با استفاده از اعسار، تعلیق، تخفیف و تقلیل مجازات و آزادی مشروط از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان شرط ارائه تسهیلات و ارفاقات قضائی به زندانیان و آزادی قبل از موعد آنان را پایبندی به قوانین و مقررات زندان، شرکت در برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی و … ابراز ندامت و پشیمانی از گذشته، تغییر در رفتار و گفتار و نیز جلب اعتماد مسئولین زندان و مراجع قضائی دانست.

وی افزود: اگر این موارد رعایت شود، علاوه بر بهره مندی از امتیازات ویژه، موضوع باز اجتماعی شدن نیز محقق و خانواده و جامعه برای پذیرش زندانی به استقبال او می آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.