رئیس کل دادگستری قم از آزادی 53 زندانی جرائم غیر عمد در این استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که مجموع کل بدهی آنها ۳۲ میلیارد ریال بود، از زندان آزاد شدند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری ضمن تشریح بخشی از اقدام های ستاد دیه استان در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در چهار ماهه نخست سال ۹۹ اظهار داشت: اقدام های ستاد دیه  قم از ابتدای سال جاری سبب آزادی ۵۳ تَن از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال شد که از این تعداد ۵۱ تَن مَرد بودند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه قم همچنین خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان با دعوت از شکات و تشکیل جلسه های مستمر موفق به اخذ گذشت از شکات به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام خیران برای تامین بخشی از مبلغ یاد شده بیان کرد: با کمک خیران استان مبلغ ۹ میلیارد ریال از مجموع کل بدهی تامین شد.

رئیس کل دادگستری قم با اشاره به تامین بخشی از مجموع بدهی با استفاده از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: مبلغ سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از بدهی این زندانیان از طریق معرفی به بانک های عامل و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و همچنین مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده زندانیان فراهم شد.

  وی در ادامه با اشاره به اقدام های انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیر عمد، اذعان کرد: در پی سیاست های کلان دستگاه قضایی و تاکیدهای قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موجودی زندانیان جرائم غیر عمد هم اکنون ۹۵ تَن بوده که فقط ۵۰ درصد از آنان مشمول کمک ستاد دیه می باشند که تشکیل پرونده و فرآیند کمک به آنان در حال اقدام است.

 رئیس هیات امنای ستاد دیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خیران استان بیان کرد: شهروندان می‌توانند کمک‌های مالی خود را جهت آزادی زندانیان به حساب‌های ستاد دیه به شماره‌های ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ نزد بانک ملی، ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ نزد بانک تجارت، ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ نزد بانک ملت و همچنین کارت بانکی تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ واریز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.