معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان امروز(یکشنبه 19 مرداد ماه) اعلام کرد: وضعیت کرونا در چهار شهر این استان همچنان قرمز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: روند ابتلا به کرونا در این استان کاهشی است اما چهار شهر همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش جماران، منوچهر کرمی افزود: میزان مبتلایان مثبت به ویروس کرونا در همدان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون سه هزار و ۲۷۷ نفر است و ۴۱۲ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

 وی با بیان اینکه شهرهای همدان، ملایر، بهار و کبودرآهنگ در این استان در وضعیعت قرمز قرار دارند گفت: در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی با روند رو به رشد مراجعه به بیمارستان ها مواجه می شویم و این وضعیت، پرسنل بهداشت و درمان را زیر فشار شدید ویروس قرار می دهد.

کرمی بر لغو مراسم و جشن های عزا و عروسی تاکید کرد و ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست ها و اجتناب از حضور در تجمع ها از جمله مراسم عزا و عروسی یک ضرورت اجتماعی است. 

وی افزود: برخی از شهروندان اقدام به برگزاری دورهمی های خانوادگی می کنند که ضمن تاکید بر امتناع از این کار توصیه می شود در صورت ضرورت برگزاری این مهمانی ها، موازین بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی حتی برای اعضای خانواده مورد توجه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ۷۰۰ نفر از کارمندان در این استان به این ویروس مبتلا شده اند خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا در این استان در دورهمی های خانوادگی دچار بیماری شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.