معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان امروز(چهارشنبه 18 تیرماه) اعلام کرد: 218 نفر از مبتلایان به کرونا در این استان جان خود را از دست داده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اعلام فوت ۲۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در استان همدان گفت: برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی در تمام تالارها، رستوران ها و باغ های خصوصی ممنوع است.

به گزارش جماران، دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه ۲۱۵۰ نفر از ابتدای شیوع کرونا در سطح استان مبتلا شده اند که متأسفانه از این تعداد ۲۱۸ نفر فوت کرده اند، توضیح داد: برگزاری مراسم عزا و عروسی در تمام تالارها، رستوران ها و باغ های خصوصی ممنوع است اما این به معنای بسته بودن این مراکز نیست.

وی افزود: ما حتی برای کرایه دهندگان میز و صندلی نیز دستورالعملی صادر و ابلاغ کردیم که برای مراسم ها، وسیله کرایه ندهند اما متأسفانه کنترل سخت است.

کرمی با بیان اینکه برای نظارت هر چه بیشتر بر شهر، نماینده های ویژه و بازرسان را فعال کردیم و حتی دیروز از کلینیک های دانشگاه نیز بازدید به عمل آمد تا مشکلی وجود نداشته باشد، ادامه داد: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هر حالتی حتی برای ما که بازرسان وزارتخانه هستیم و برای مسائل مربوط به کرونا هم می رویم، یک عامل است اما چاره ای نداریم.

وی خاطرنشان کرد: به همه ادارات ابلاغ شده که حق تشکیل جلسه حضوری را ندارند و باید از ویدئوکنفرانس استفاده کنند به جز جلسات کاری ضروری برای تصمیم گیری در مواجهه با کرونا که آن هم افراد حاضر در جلسه باید زیر ۲۰ نفر باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا مطرح کرد: در رابطه با کاهش ساعت کاری کارمندان ادارات استان نیز باید ستاد مقابله با کرونای کشور تصمیم گیری کند.

کرمی با اشاره به نبود تناقض در نتایج آزمایشات مربوط به کروناویروس توضیح داد: تناقض در جواب آزمایشات نشان دهنده مشکل مراکز آزمایشگاهی نیست، به این علت است که نتیجه این آزمایش حتی در ۱۰ دقیقه تغییر می کند چراکه حساسیت تست پایین است.

وی ادامه داد: ما حتی برای کنترل کیفی، نتایج آزمایش را به آزمایشگاه پاستور و دو آزمایشگاه دیگر ارسال می کنیم که حتی مسئول آزمایش هم از نتیجه نمونه خبر ندارد.

کرمی در پایان اظهار کرد: با وجود اینکه در سال های گذشته مواردی از ابتلا به تب کریمه-کنگو(بیماری مشترک بین انسان و دام) در کشور وجود داشته اما خوشبختانه امسال تاکنون هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه-کنگو در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.