مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ز اجرایی عملیات بیابان‌زدایی در ۵۰۰ هکتار از اراضی بیابانی این استان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه ۶۴۲۰ هکتار جنگل دستکاشت در استان همدان وجود دارد، از اجرایی عملیات بیابان‌زدایی در ۵۰۰ هکتار از اراضی بیابانی این استان خبر داد.

به گزارش جماران، اسفندیار خزائی اظهار کرد: ۲۶ هزار هکتار از کانون های بیابانی در اراضی ملی قرار دارد که در سطح ۵۰۰ هکتاری عملیات بیابان‌زدایی صورت گرفته و تا حدود زیادی احیاء شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از بیابان‌زدایی های صورت گرفته احیاء شده اند، تصریح کرد: تا حدود بسیار زیادی از بیابان‌زدایی‌های صورت گرفته احیاء شده و طی سال های آینده می‌توانیم اجازه چرا در این مناطق را صادر کنیم.

خزائی درباره انتقاد فرماندار کبودراهنگ درباره بی دقتی منابع طبیعی در اجرای عملیات بیابان‌زدایی در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای ۶۴۷ هکتار جنگل کاری دستکاشت است که بخشی در اراضی ملی و بخشی در مستثنیات قرار دارد.

وی افزود: ۱۲۳ هکتار عملیات بیابان‌زدایی در شهرستان کبودراهنگ اجرا شده که وضعیت بسیار مطلوبی دارند اما در برخی از نقاط که در مستثنیات قرار داشته تعدادی از درخت ها توسط افراد ناشناس قلع و قمع شده که در حال بررسی هستیم و اگر به نتیجه برسیم برخورد قانونی خواهیم کرد.

خزائی با تأکید بر اینکه شهرستان کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد، ادامه داد: ۵۳۸ هکتار جنگل توده‌ای، ۷۴ هکتار جنگل در حاشیه راه و ۳۵ هکتار در قالب احاله مدیریت در شهرستان کبودراهنگ ایجاد شده است و درخت های قلع و قمع شده بلافاصله با نهال‌های گلدانی واکاری می‌شود.

مدیرکل مناطبع طبیعی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هکتار عملیات بیابان‌زدایی در چهار شهرستان همدان، فامنین، کبودراهنگ و ملایر اجرا شده و با اعمال مدیریت قرق منطقه با پوشش گیاهی پر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.