به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، علیرضا قاسمی از آغاز به کار تیم مطالعاتی شهرداری همدان برای تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سداکباتان خبر داد و  افزود: این مطالعه به راهبردهای مناسبی در خصوص این منطقه مهم استان دست یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: در هفته های آینده این طرح تکمیل و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان همدان برای فرآیند اعطای موافقت نامه تاسیس مناطق نمونه گردشگری مهیا شود.

قاسمی اظهار داشت: جلسات کارشناسی گروه کاری گردشگری و امور زیربنایی برای بررسی این طرح مطالعاتی تشکیل شده و  از آنجا که منطقه سداکباتان مطابق مصوبه هیات وزیران منطقه نمونه گردشگری محسوب می‌شود، انجام هرگونه فعالیت در این منطقه نیازمند اعطای موافقت نامه تاسیس از جانب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بوده که پیش نیاز اعطای این موافقت نامه تهیه و تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری مطابق با شرح خدمات این اداره کل است.

مطالعه طرح گردشگری سراب گیان 

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: سراب گیان از معروفترین سراب های نهاوند، جایگاه مناسبی برای جذب گردشگر دارد و طرح گردشگری آن مورد مطالعه قرار گرفت.

محسن جانجان افزود: نهاوند با داشتن سراب‌ها و آبشارهای متعدد از جمله گیان و گاماسیاب یکی از جاذبه های طبیعی و بکر برای حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سراب گیان منطقه بسیار زیبا و دیدنی است و به دلیل زیبایی های منطقه به سراب جان یا سراب گیان شهرت یافته است.

جانجان ادامه داد: این سراب زیبا، بکر و طبیعی به وسیله جاده باریکی به نهاوند وصل می‌شود که در دو سوی آن بقایای ۲۰۰ هکتاری جنگل های قدیم زاگرس چشم انداز و تابلو فوق العاده زیبایی از کوه، جنگل و دشتهای وسیع و خرم ضلع غربی جاده را به نمایش گذاشته است.

سراب گیان نام چشمه ای پر آب در نزدیکی نهاوند است که به یکی از زیباترین تفرجگاههای استان همدان تبدیل شده است.

شهرستان نهاوند، واقع در جنوب استان همدان و در ۱۳۰ کیلومتری همدان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.