حسن ظفری چهارشنبه شب در نشست بررسی طرح های جهش تولید استان همدان بیان کرد: شروع عملیات جرایی ۵۰۰ واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان به عنوان برنامه سال جاری این بنیاد در قالب جهش تولید پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سالانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار مسکن بهسازی و نوسازی می کند و می تواند رقم پیش بینی شده در قالب جهش تولید را به ۲ برابر افزایش داده و در مجموع پنج هزار مسکن روستایی امسال بهسازی و نوسازی کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان  بازسازی را موتور محرک مسکن روستایی دانست و افزود: بهسازی مسکن روستایی در سطح روستاهای استان و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی و محیطی روستاهای یاد شده صورت می گیرد.

ظفری عنوان کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان برای امسال شروع عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکن شهری را با استفاده از منابع ملی و استانی و تسهیلات بانکی متعهد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز در این جلسه گفت: در راستای طرح اقدام ملی مسکن بر اساس برنامه ریزی که در تهران صورت گرفت موافقت نامه بین مدیران کل استان ها و وزیر راه و شهرسازی منعقد شد.

داریوش حسینی افزود: بر این اساس ساخت سه هزار و ۵۵۰ واحد در همدان پیش بینی شد که رساندن این عدد به ۶ هزار واحد در دستور کار راه و شهرسازی همدان است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۳۵۰ واحد در شهرستان ها تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۰۰ واحد توسط ستاد فرمان اجرایی و بیش از  ۷۰۰ واحد توسط وزارت دفاع و پشتیبانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی همدان تامین شده است.

وی بیان کرد: چنانچه زمین های پیش بینی شده برای ساخت مسکن یک سوم قیمت ساخت ملک باشد این واحدها در قالب اجاره ۹۹ ساله تحویل مشتری می شود اما اگر قیمت زمین بالا باشد پس از ساخت واحد مسکونی با نرخ معین و اقساط پنج ساله به متقاضی داده می‌شود.

شهردار همدان نیز گفت: شهرداری تولید مسکن از طریق صدور پروانه ساختمانی برای املاک را با همکاری انبوه سازان و سایر بخش های خصوصی و در راستای رونق صنعت مسکن و جهش تولید امسال در دستور کار دارد.

عباس صوفی بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی سال گذشته یک میلیون ۸۰۰ هزار متر مربع پروانه توسط شهرداری همدان صادر شد که دستیابی به این عدد کم نظیر بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز با وجود اینکه به علت شیوع کرونا فعالیت ها با تاخیر آغاز شد اما از روزهای نخست فروردین ۹۹ با مراجعه انبوه مراجعه کنندگان برای گرفتن پروانه ساخت مسکن مواجه شدیم.

شهردار همدان پیش بینی کرد: امسال ۲ میلیون مترمربع با بروآرد ارزش تولید ۶ هزار میلیارد تومان مسکن سازی در شهر همدان صورت گیرد همچنین با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی ساخت مسکن برای کارمندان آغاز شود.

صوفی گفت: تعاونی مسکن آمادگی خود را برای ساخت مسکن اعلام کرده است اما این مجموعه با مشکل تامین زمین مواجه بوده و در صورت رفع این مشکل و اختصاص زمین مورد نیاز جهش تولید اتفاق می افتد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز در این نشست گفت: شرکت صنعتی لالجین ۲ در سال ۷۵ افتتاح و در این مدت ظرفیت مجموعه ۵۰ هکتاری این شهرک تکمیل شد و با توجه به استقبال، امکان توسعه به علت وقفی بودن زمین وجود نداشت.

محمدرضا بادامی اضافه کرد: به منظور ایجاد زیر ساخت و امکانات زیربنایی برای ارائه خدمات به متقاضیان در بخش صنعت عملیات اجرایی زیر ساخت توسعه ناحیه صنعتی فرسفج تویسرکان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در ناحیه صنعتی فرسفج، ۲ واحد دارویی فعال است و هم اینک ۱۵ هکتار زمین برای راه اندازی سمین شرکت دارویی به نام فاران شیمی تملک شده و کار مطالعات نیز در حال انجام است و شرکت فاران شیمی کار خود را به زودی آغاز می کند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان ادامه داد: مطالعه ایجاد خوشه چرم و فرش به عنوان ۲ حوزه تاثیر گذار در رونق اقتصاد شروع شده و که با نهایی شدن آن ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال و اقتصاد ایجاد می شود.

بادامی بیان کرد: در راستای تامین زیرساخت های مبتنی بر فناوری های برتر، عملیات اجرایی شروع شده و یکماه آینده زمین ها واگذار می‌شوند همچنین ایجاد زیر ساخت و امکانت زیربنایی جهت ارائه خدمات به متقاضیان بخش صنعت پیگیری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان درباره منطقه ویژه جهان آباد نیز گفت: همزمان با تامین زیرساخت های این منطقه و ایجاد امکانات مناسب برای فعالیت های صنعتی، اقتصادی و بازرگانی، واحدها در حال مستقر شدن هستند.

بادامی یکی از مشکلات شهرستان همدان را کمبود زمین برای استقرار واحدهای صنعتی دانست و اضافه کرد: طبق پیگیری های صورت گرفته مجاور شرکت فناوری برتر زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار تملک شده و تا ۱۰ سال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین نخواهیم داشت.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.