به گزارش ایرنا، رفت  و آمد ۹ استاندار در حدود پنج دوره دولتی هنوز نتوانسته این طرح را به سرانجام برساند و "صخره ای" که قرار بودهتلی پنح ستاره در هفت طبقه باشد اکنون  به عنوان یک نماد توسعه نیافتگی بر فراز خرم آباد قد علم کرده است.

تلاش های دولتی و خصوصی برای به سرانجام رسیدن این طرح همچنان بی نتیجه مانده ودر آخرین اقدام، صخره ای در لیست طرح های کلیدی اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفت تا شاید بتوان از این طریق پرونده ناتمام این سازه را تکمیل و تمام کرد اما به نظر می رسد گره های صخره ای همچنان بانشدنی هستند و هتل پنج ستاره خرم آبادی ها در گیر و دار نبودن های کارشناسی و اراده های آهنین اسیر شده است.

امروز هم که جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار برای گشودن گره های این طرح پیر و مستهلک برگزار شده بود سرمایه گذار حضور نداشت و نماینده ای را معرفی کرده بود که البته مد اعتراض استاندار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز با انتقاد ازعدم حضور سرمایه گذار در جلسه گفت:‌تاکنون راه ورودی و دسترسی به این مجموعه ایجاد نشده و البته به نظر می رسد سرمایه گذار نیز اهتمامی برای حل مشکل ندارد.

سید امین قاسمی افزود:‌ سرمایه گذار این طرح از نظرها غایب است و تاکنون در جلسات حاضر نشده و پیگیری های لازم برای حصول نتیجه نهایی را انجام نمی دهد.

وی گفت: در حال حاضر یکی از موانع اصلی این طرح اختلاف سرمایه گذار با قیمت پیش بینی شده برای عرصه ای به مساحت پنج هزار متر مربع به منظور ایجاد راه دسترسی و پارکینگ است و تا این مساله حل و پارکینگ احداث نشود، شهرداری نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام نخواهد کرد.

وی افزود: این راه دسترسی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم در اطراف این هتل پارکینگ و فضای سبز ایجاد کنیم اما زمین را به مقدار کافی به ما واگذار نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با واکنش به غیبت سرمایه گذار طرح در جلسه گفت: وی به دنبال بهانه ای برای کار نکردن است و نمی خواهد فعالیت کند وگرنه طبق قانون، شاخصه های کار عمرانی در خصوص ساخت و ساز مشخص و واضح است که باید رعایت شود.

گودرز امیری افزود: صورتجلسات تصمیم گیری در خصوص پارک صخره ای با حضور و امضای استاندار موجود است و چنانچه ساخت و ساز مازادی در این طرح باشد باید بنا بر قانون تخریب شود .

وی ادامه داد: برخی طرح ها " استخوان لای زخم" هستند چراکه در گذشته تصمیماتی به صورت شفاهی در جلسات برای آنها اعلام و توقع ایجاد شده و از طرفی رسانه ها نیز این موارد را مطالبه می کنند.

وی تاکید کرد: بنا بر قانونی هیچ فردی نمی تواند مازاد بر پروانه، ساخت و ساز کند در غیر اینصورت باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود اما در این مورد سرمایه گذار اصرار دارد پروانه اصلاح شود و طرح به کمیسیون فرستاده نشود تا وی چهار تا پنج میلیارد تومان بابت تخلف پرداخت نکند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این خصوص توضیح داد: راه دسترسی به هتل صخره ای در سال ۹۶ با قیمت هر متر مربع ۱۰۰ هزار تومان کارشناسی و تایید شده  و در مجموع پنج هزا متر مربع برای پارکینگ، فضای باز و محوطه سازی این طرح در نظر گرفته شد.

رضا خالقی با بیان اینکه صدور پروانه نهایی توسط شهرداری در گرو احداث پارکینگ است ادامه داد: قیمت سال ۹۶ با قیمت فعلی فرق دارد اما به نظر می رسد سرمایه گذار تمایلی به  همکاری ندارد.

وی عنوان کرد: به جز سه هزار و ۱۸۵ متر زمین قانونی در اختیار طرح، مابقی زمین تصرف شده و علیرغم درخواست های مکرر مبنی بر همکاری سرمایه گذار اما اقدامی انجام نشد و در نهایت اداره کل راه وشهرسازی درخواست خلع ید وی را به مراجع قضایی ارجاع داده و حکم به محض صدور، اجرا خواهد شد.

با این توضیحات به نظر می رسد سرمایه گذار هتل صخره ای بنا بر قول های شفاهی که در گذشته گرفته توقعاتی دارد و مطالباتی برایش ایجاد شده که بدون توجه به مجوزها نسبت به ساخت و ساز اقدام کند اما کنون شهرداری مدعی شده و کار تا معرفی سرمایه گذاری به کمیسیون تخلفات ماده ۱۰۰ پیش رفته است.

داستانی که پس از ۲۰ سال هنوز ناتمام مانده و انگار قرار نیست مهر پایانی بر آن زده شود، و در این میان شهروندان هستند که این سازه بدقواره را هر روز به عنوان یک وصله ناجور در شهر می بینند و صنعت گردشگری که قرار بود از هتل پنج ستاره خرم آباد منتفع شود همچنان نظاره گر بیل و کلنگ های بی ثمری است که پس از ۲دهه در این طرح نیمه جان به زمین زده می شوند.

و البته سوال اساسی اینکه طرح هتل صخره ای که تاکنون ۲۰ سال دارد و هنوز افتتاح نشده، در صورت بهره برداری ( بدون شک در آینده ای نه چندان نزدیک) یک ساختمان نوساز تلقی می شود؟!

اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد و این مراکز دارای ظرفیت یک هزارو ۵۰۰ تخت اقامتی هستند و۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت ،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

 ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
 ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح لرستان فعال هستند و این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری می باشد که موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.