استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آتش‌سوزی اخیر بازار تبریز، اظهار کرد: بیشتر بخش‌های بازار، مستعد حوادث مشابه است و به‌رغم اینکه کارهای زیادی برای بازسازی بازار انجام شده اما حادثه اخیر نشان داد که آمادگی کامل برای مواجهه با چنین حوادثی وجود ندارد. 
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد رضا پورمحمدی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان بر شناسایی و مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های در معرض خطر استان تأکید کرده و اظهار کرد: حوادثی مانند سیل و آتش‌سوزی اخیر بازار تبریز نشان می‌دهد که باید به مصون‌سازی زیرساخت‌ها و حفاظت از سرمایه‌های حیاتی بیش از پیش توجه کرده و به موضوع پدافند غیرعامل به شکل عملیاتی پرداخت.
 
پورمحمدی افزود: در بحث بازسازی بازار تبریز، باید به موضوعات مهمی همچون سیستم‌های تأسیسات و تجهیزات هشداردهنده توجه می‌شد و اکنون در بحث بازسازی بخش آسیب‌دیده نیزبه این موارد باید به طور جدی توجه کرد.
 
وی افزود: این تجربه تلخ نشان داد که پدافند غیرعامل اجرایی نشده و اگر سرعت عمل نیروهای امدادی نبود، شاهد یک ضایعه جبران‌ناپذیر بودیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی بر نگاه عملیاتی کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل تأکید کرد و گفت: هر دستگاه باید با تعیین متولی مشخص برای این موضوع، شناسایی و مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های در معرض خطر را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها مربوط به زیرساخت‌های فیزیکی نیست، گفت: امروزه با تهدیداتی همچون زیستی، بیولوژیکی و سایبری مواجه هستیم و پدافند غیرعامل در این حوزه‌ها  نیز دارای اهمیت بسیار است.
 
پورمحمدی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری به عنوان یکی از طرح‌های مهم در راستای پدافند غیرعامل ، گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید موانع اجرای این طرح را به سرعت رفع کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر رفع آسیب‌پذیری زیرساخت‌های حیاتی مانند آب و برق، رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تمام طرح‌های عمرانی، ایجاد سامانه‌های اعلام خطر و مانیتورینگ در مراکز پرخطر، توسعه آموزش‌های پدافند غیرعامل به گروه‌های هدف، تقویت ارتباطات بین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های تخصصی و شوراهای شهرستانی پدافند غیرعامل، استقرار مولدهای برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی و جداسازی اینترنت و شبکه‌های داخلی در ادارات تأکید کرد.
 
در این نشست محمدباقر آقایی-سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد این اداره وهمچنین اقدامات و برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل استان ارائه کرد.
 
پاشایی-مدیرکل آموزش و پرورش و سلطانی-مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز اقدامات و عملکرد کارگروه‌های "فرهنگی، آموزشی و اجتماعی" و "راه و شهرسازی" شورای پدافند غیرعامل را ارائه کردند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز نیز در این نشست به بیان اقدامات پیک‌سائی سال 1398 و برنامه‌های این شرکت در راستای مدیریت کنترل کاهش بار مصرف و میزان آمادگی مولدهای برق اضطراری در فصل تابستان پرداخت.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.