سیدسعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان همدان اظهار داشت: برنامه ریزی جامع و عملیاتی در حوزه مسکن، اشتغال، ازدواج و مشارکت های اجتماعی جوانان باید محور ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان در سال جاری باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا با ایجاد کمیسیون های تخصصی از سوی دستگاه ورزش، مسکن و شهرسازی، ادراه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز امور اجتماعی استاندار، برنامه هایی که قابلیت عملیاتی شدن دارد، ارایه شود.

شاهرخی با تاکید بر ارایه برنامه های راهبردی در قالب این کمیسیون های تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان همدان گفت: این کمیسیون ها باید نسبت به تدوین برنامه عملیاتی خود در حوزه هایی که دغدغه اصلی جوانان است در قالب سند اجرایی اقدام کنند تا بتوانیم نسبت به عملیاتی شدن آن حمایت های لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: چشم انداز این برنامه های عملیاتی نیز باید برای امسال و سال آینده تدوین شود و تمامی شهرستان های استان مورد توجه جدی قرار بگیرند و ستاد امور جوانان نباید فقط به نشست ها اکتفا کنند و نیاز به عملیاتی شدن برنامه ها است.

شاهرخی با بیان اینکه این طرح نیاز به بهره مندی از دیدگاه کارشناسان خبره دارد و باید به صورت جامع و هدفمند تدوین و ارایه شود، گفت: در حوزه اشتغال، جوان محور عمل کرده ایم و سهم بسزایی را برای قشر جوان در نظر گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سه حوزه مسکن، اشتغال و ازدواج ساماندهی لازم در برنامه ها صورت بگیرد و به صورت متوازن در سطح شهرستان ها شاهد اجرای طرح ها باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم توجه و پیگیری سهم استان در تسهیلات ازدواج سال جاری گفت: دسترسی لازم به فرصت های شغلی، تسهیلات ازدواج، حل مسکن جوانان و تقویت مشارکت های اجتماعی در اولویت ستاد ساماندهی امور جوانان است.

شاهرخی جوانان را اصلی ترین سرمایه کشور دانست و خاطرنشان کرد: سیاست های دولت با محور نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف همواره مورد توجه بوده و جوان باوری و ایجاد فرصت برای مشارکت همه جانبه آنان در جامعه به عنوان یک ارزش و اصل مورد توجه مدیران دستگاه هایی اجرایی است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانان گفت: توصیه های ایشان کمک شایانی به حل مسایل و مشکلات جوانان خواهد کرد و مدیران اجرایی باید توجه ویژه به رهنمودهای معظم له داشته باشند.  

استاندار همدان با اشاره به اینکه نخبه ها و دانشمندان جوان ایرانی در سطح جهان دارای کرسی های مهم هستند، گفت: فضا برای نقش آفرینی جوانان موجب درخشش آنها در عرصه های جهانی می شود و رسالت سنگینی در ساماندهی امور جوانان داریم.

وی با تاکید بر تقویت سازمان های مردم نهاد گفت: سمن ها مشارکت همه جانبه و موثر در عرصه های مختلف کشور دارند و همواره آماده گوش سپردن به دغدغه جوانان هستم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.