محمود رضا عراقی روز دوشنبه در نشست اعضای کارگروه مقابله با آلودگی هوا  اظهار داشت: نباید برای افزایش سرانه فضای سبز به خارج از محدوده شهری اکتفا کرده و فضای سبز داخل محدوده شهری را تبدیل به آپارتمان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای سبز را نباید دست کاری و کاهش داد اضافه کرد: حفظ وضع موجود سرانه فضای سبز در داخل محدوده شهری همدان کار بزرگی است هر چند گسترش فضای سبز در دستور کار دولت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: در طرح تفصیلی برای سرانه فضای سبز در داخل شهرها و بیرون از محدوده شهر تفاوت قائل شده و باید برای حفظ و تقویت فضای شهر درون محدوده به علت نزدیکی به جامعه شهری تلاش کرد.

عراقی اظهار داشت: حفظ فضای سبز موجود و باغ ها باید با جدیت دنبال شود چرا که با وجود پیش بینی توسعه فضای سبز در طرح تفصیلی، این کار با توجه به محدودیت های پیش رو بسیار دشوار است.

وی یادآوری کرد: همدان در سال گذشته جزو استان های آلوده از نظر هوا قرار گرفت و این امر منجر به تشکیل جلسه های متعدد و اتخاذ تصمیم های علمی و کاربردی برای برون رفت از این وضعیت شد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه آلودگی هوا در سال جاری قابل پیش بینی نیست گفت: با این وجود مجموعه دستگاه های مسوول و عضو در کارگروه مقابله با آلودگی هوا آماده‌تر از سال گذشته برای مواجهه با این پدیده هستند.

عراقی بیان کرد: استفاده از نفت و گاز یورو ۴ برای ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کار بزرگی برای کاهش آلودگی هوا بود که با همکاری شهرداری همدان و  شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان این مصوبه دنبال و نهایی شد.

وی گفت: انتقال ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا از میدان پروانه ها به داخل بیمارستان بعث شهر همدان کار خوبی بود چرا که در مکان قبلی به علت جانمایی ناصحیح آمارهای غیرمنطقی و نادرست ارائه می کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: با مستقر شدن این ایستگاه در محوطه بیمارستان بعثت می توان با اطمینان و با استناد به آمارهای شفاف و دقیق در زمان بروز آلودگی تصمیم منطقی و درست گرفت.

عراقی وضعیت بارندگی های استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دهه هشتاد به علت کاهش نزولات جوی همدان از کمبود آب رنج می برد و سد اکباتان کمترین میزان آب را داشت اما هم اینک بیشتر سدها سرریز شده است.

وی تاکید کرد: با وجود افزایش بارندگی ها در ۲ سال گذشته اما همچنان ذخایر استراتژیک و مورد نیاز استان تامین نشده و مردم باید نسبت به رعایت الگوی مصرف توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.