سرهنگ دوم سید جواد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح برخورد با خودروهای دارای شیشه دودی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تیم های پلیس راهور اقدام به اعمال قانون رانندگان متخلف می‌کنند.

 رییس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: ماموران پلیس راهور علاوه بر جریمه راننده متخلف، فرد را پیش از ادامه تردد ملزم به رفع موانع دیداری ایجاد شده بر روی شیشه وسیله نقلیه می‌کنند.

سرگرد حسینی با بیان اینکه دودی کردن شیشه خودرو میزان سوانح را افزایش می‌دهد افزود: این کار موجب محدودیت در دیدن معابر و عابران توسط راننده به ویژه شب هنگام شده و احتمال تصادف را بیشتر می‌کند.

وی گفت: علاوه بر اعمال قانون دارندگان خودروهای شیشه دودی، طبق دستورالعمل هیچگونه خدماتی در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی به مالکان این قبیل خودروها تا زمان رفع نکردن موانع دیداری داده نمی‌شود.

سرهنگ حسینی گفت: برخی رانندگان تاثیر منفی گرمای نور خورشید به داخل خودرو را بهانه ای برای دودی کردن شیشه عنوان می کنند در حالیکه دمای هوا و شدت تابش نور خورشید در همدان به گونه ای نیست که نیاز به دودی کردن شیشه خودرو باشد.

طبق قانون استفاده از شیشه دودی به‌نحوی‌که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودروها جریمه ۵۰ هزارتومانی اعمال می‌شود.

۲۸۰ هزار دستگاه خودرو به همراه ۱۷۵ هزار دستگاه موتورسیکلت در معابر همدان تردد دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.