حمیدرضا متین روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحد تولیدکننده استخراج ارز دیجیتال به زودی کار خود را آغاز می کند و با ساخت آن از خروج ارز جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: موتورسیکلت گازسوز هم محصول جدید دیگری است که همدان در ساخت آن پیشقدم شده و به زودی تولید آن کلید می خورد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در زمینه صنایع معدنی امسال چند طرح به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در این منطقه بهره برداری می شود که با اضافه شدن آنها به جمع صنایع استان از خام فروشی ذخایر معدنی جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری را نصیب این منطقه می شود.

تولید خمیر الکترود محصول دیگری است که به گفته متین، همدان در تولید آن پیشتاز است و می تواند بخشی از نیاز صنایع ذوب کوره ای مانند فروسیلیس ها و سیلیکون متال که از طریق واردات تامین می شود را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی با سرمایه گاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی ویان در حال ساخت است و تا پایان سال جاری این واحد وارد چرخه تولید می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تکمیل زنجیره تولید استان را از برنامه های همدان برای تحقق جهش تولید ذکر کرد و افزود: طرح توسعه شرکت شیشه را امسال بهره برداری می کنیم که در تقویت اشتغال و تولید موثر است.

متین همچنین از راه اندازی پتروشیمی هگمتانه بعد از ۱۸ سال خبر داد و گفت: با ورود این طرح بزرگ به چرخه تولید می توان بخش اعظمی از مواد پی.وی.سی پزشکی کشور را که از کشورهای دیگر وارد می شود، تامین کرد.

یک هزار و ۴۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان همدان مشغول تولید هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.