محمد پوروخشوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و رعایت کامل نکات بهداشتی برای مسافران از امروز اعمال شده است.

وی بیان کرد: البته از هفته ها قبل اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در داخل اتوبوس ها به صورت فاصله بین سرنشینان اجرایی شد و اکنون نیز در مرحله دوم طرح استفاده از ماسک برای تمامی مسافران اجباری شده است.

پوروخشوری خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و با مصوبه ستاد مقابله با کرونا اجرا می شود و براساس آن استفاده از ماسک علاوه بر رانندگان، برای همه مسافران اتوبوس های درون شهری همدان اجباری است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با تاکید بر لزوم پرداخت الکترونیک کرایه اتوبوس ها گفت: از شهروندان می خواهیم نسبت به تهیه کارت پرداخت الکترونیکی اقدام کنند و هم اینک ۲۲ باجه نسبت به ارایه و شارژ کارت ها اقدام می کنند.

وی یادآور شد: استفاده از این کارت های الکترونیکی مسافران را از تخفیف در پرداخت کرایه برخوردار می کند در حالیکه پرداختی های نقدی تخفیف ندارند.

پوروخشوری با بیان اینکه همدان دارای ۱۸۰ اتوبوس درون شهری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که با وضعیت شیوع کرونا مواجه هستیم، ۸۰ درصد از اتوبوس ها فعالیت دارند.

وی پیرامون گلایه رانندگان اتوبوس از افزایش نیافتن کرایه ها گفت: پیشنهاد افزایش کرایه ها به شورای شهر ارسال و پس از تایید به ستاد تنظیم بازار ارایه شده است و به طور متوسط ۲۰ درصد به کرایه اتوبوس ها افزوده می شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به طرح های تشویقی برای اتوبوس های بخش خصوصی گفت: علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز، نسبت به بیمه، کارواش و پارکینگ این خودورها اقدام کرده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.