سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی به صورت غیرقانونی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه ماینر در یک کارگاه متروکه کرده رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی به همراه بازرسان شرکت توزیع نیروی برق در محل حضور یافته و در بازرسی از این کارگاه متروکه دستگاه‌های ارز دیجیتال قاچاق و بدون مجوز قانونی به همراه ۲ فن و یک دستگاه «وای فای» را کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پس از ایمن سازی محل توسط بازرسان شرکت توزیع نیروی برق، دستگاه های ارز دیجیتال توسط عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز جمع آوری و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: دستگاه ماینر مصرف برق بالایی دارد و سودجویان با نصب این دستگاه در کارگاه های دور افتاده و متروکه به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند.

بیت کوین (نام لاتین:Bitcoin؛ نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

چون برای استخراج بیت کوین دستگاه‌های استخراج شبانه روزی باید روشن باشند، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از سودجویان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.