حمیدرضا حاجی بابایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی ها نشان می دهد که تبدیل روستاها به مناطق گردشگری، ایجاد زیرساخت های عمرانی و ارایه تسهیلات مناسب به روستاییان باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده و باید از این فرصت در راستای تقویت توان اقتصادی و توسعه گردشگری استفاده شود.

وی بیان کرد: هم اکنون بازنگری طرح های روستایی در دستور کار قرار دارد و سال گذشته نیز با پیگیری های صورت گرفته شاهد اقدام های اساسی در عمران و آبادانی روستاهای هدف گردشگری در منطقه مرکزی شهر همدان بودیم.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح نهضت آسفالت با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در مسیر روستاهای هدف گردشگری بخش مرکزی همدان انجام ۲ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی خانه های روستایی نیز پرداخت شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین طرح بازنگری در راستای بهسازی مسیرهای گردشگری سداکباتان، امامزاده محسن (ع)، بازگشت مسیر گنج نامه و جاده چشین انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد طرح های تشویقی در راستای توسعه اشتغال روستایی به ویژه در مناطق هدف گردشگری گفت: بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف گردشگری و اقتصادی به ویژه ایجاد خانه های بوم گردی، صنایع تبدیلی کشاورزی، محصولات دامی و فرآورده های کشاورزی حایز اهمیت است.

حاجی بابایی با قدردانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در اجرای طرح های بازنگری در راستای توسعه روستانشینی و ایجاد زیرساخت های عمرانی در روستاها گفت: انتظار می رود امسال این طرح با تلاش مضاعف پیگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.