سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری با استانداران در ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: طبق گزارش وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳۲ شهر کشور از لحاظ بیماری کرونا وضعیت سفید دارند به گونه ای که میزان ابتلا صفر بوده یا به ندرت فردی به این ویروس مبتلا شده است.

وی ادامه داد: در شرایط زرد مردم همچنان باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند بنابراین قصد نداریم وضعیت شهرستانی را بدون علت سفید اعلام کنیم چراکه این کار بازی با جان مردم است.

استاندار همدان اعلام کرد: هیچیک از شهرستان های این استان در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرار ندارند اما تنها ۲ شهرستان تویسرکان و کبودراهنگ در مرحله هشدار هستند که اینها نیز باید خود را با شاخص استان برابر کنند.

شاهرخی ابراز امیدواری کرد: با رسیدن شهرستان های همدان به وضعیت سفید در آینده ای نزدیک بتوان آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و جماعت را برپا کرده همچنین در شب های احیا در محل های مشخص که امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد مراسم ها مذهبی و معنوی برگزار شود.

وی گفت: همکاری مردم این استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی که بهترین شیوه برای کنترل ویروس کرونا است بسیار مطلوب بوده و طبق آخرین آمار ۸۳ درصد شهروندان به طور کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.

وی، فرمانداران، مسوولان دستگاه های نظارتی، نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان را مکلف کرد تا نظارت جدی بر روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان داشته باشند.

استاندار همدان تاکیدکرد: نباید اجازه کارهای خودسرانه از سوی گروه ها و دسته هایی در اصناف داده شود بلکه فرمانداران شرایط رعایت تمامی پروتکل های مصوب توسط اصناف را باید فراهم کنند.

شاهرخی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا زمینه را برای ساماندهی کارتن به دست ها فراهم کرد بنابراین از این پس نباید شاهد افراد مقوا به دست در ورودی شهر و کنار اماکن تفریحی و توریستی باشیم.

وی بیان کرد: شاخص بهبودی افراد مبتلا به ویروس کرونا در همدان ۸۳.۱ درصد بوده که این آمار بالاتر از میانگین کشوری و موید رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این استان است.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ( ۱۳ اردیبهشت ) ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.