مهدی مقدسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرونده‌های تخلف طی ۶ هزار و ۹۷۷ مورد بازرسی از بازار خراسان رضوی تشکیل شده و یک آرامش نسبی را در حوزه کالاهای سلامت محور مانند ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و سایر ملزومات مقابله با کرونا به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: در این مدت با هماهنگی دستگاه قضایی ۳۵ هزار بسته ۱۰۰ تایی دستکش، ۳۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و یک میلیون ماسک که احتکار شده بود کشف و در شبکه توزیع قرار گرفت.

کارشناس مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال در مجموع ۴۹۰ هزار بازرسی از بازار استان برای نظارت بر قیمت و نحوه عرضه کالاهای مختلف انجام گرفت که منجر به تشکیل ۳۷ هزار پرونده تعزیراتی برای متخلفان شد و تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این سال نسبت به سال ۱۳۹۷، ۲۶ درصد افزایش یافت.

مقدسی اظهار داشت: پارسال از محل هزار و ۷۴۹ شکایت مردمی که در بخش اداری مورد رسیدگی قرار گرفت ۱۳۰ میلیارد ریال به شاکیان عودت داده شد.

وی اضافه کرد: اگر تاثیر نظارتها و بازرسی‌ها از سطح بازار چندان ملموس نیست، دلایلی دارد که شامل خلا قانونی یا عدم استفاده مناسب از ظرفیتهای قانونی است که به نظر می‌رسد اگر بازرس که حکم دیده بان اقتصادی را دارد، اختیار قانونی برای جریمه متخلف در محل بازرسی را داشته باشد تاثیر نظارتها محسوس‌تر می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز جمعه اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: با تلاش همکاران ما در نظام آزمایشگاهی کشور، تاکنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ مورد تست PCR کرونا انجام شده است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر گذشته (آذر ۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد و به عنوان ویروسی نوپدید و پیچیده به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران سرایت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.