آتشپاد محمدرضا بیاناتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترویج فرهنگ مشاوره به هنگام بروز حادثه قبل از اقدام های عملیاتی یکی از سیاست های اصلی آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از طریق سامانه ۱۲۵ است.

وی بیان کرد: در این برنامه امدادی قبل از عزیمت آتش نشانان به محل حادثه می توان با راهنمایی و مشاوره لازم به فرد تماس گیرنده، ضمن کنترل شرایط روانی محل حادثه نسبت به انجام اقدام های اولیه امدادی تا زمان رسیدن نیروها در محل اقدام کرد.

بیاناتی افزود: این روش تاثیر بسزایی در انجام موفق عملیات های امدادی داشته است و این شیوه به صورت جدی از سوی کارشناسان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان انجام می شود.

مزاحمت‌های تلفنی در صدر تماس با ۱۲۵ همدان

 رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با ابراز تاسف نسبت به رواج مزاحمت های تلفنی با سامانه ۱۲۵ گفت: در یک هفته اخیر از مجموع ۲ هزار و ۶۹۶ تماس حاصل شده با سامانه ۱۲۵، ۲ هزار و ۱۵۸ تماس مزاحمت بوده است.

وی بیان کرد: کارشناسان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در یک هفته اخیر ۹۰ مورد مشاوره را به تماس گیرندگان انتقال دادند و در این مدت ۳۶ تماس منجر به عملیات شد.

بیاناتی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۱۲ تماس برقرار شده با سامانه ۱۲۵ به اشتباه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فروردین ماه گذشته نیز ۱۲ هزار و ۸۳۷ تماس با این سامانه برقرار شد که ۱۳۰ عملیات را به دنبال داشت ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۹۵۲ مورد از تماس ها مزاحمت بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.