احمدرضا احسانی روز  سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: هر سه جشنواره یاد شده در فضای مجازی پیش بینی شده و به زودی جزئیات آن اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا نباید فعالیتهای فرهنگی و هنری را تعطیل کند اضافه کرد: برنامه های سعدی‌خوانی، حافظ پژوهی و مسابقات کتابخوانی در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود و انجمن نمایش، موسیقی و خوشنویسی در حال تولید آثاری برای انتشار در این فضا هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه جشنواره های تئاتر استانی، عروسکی، تئاتر عاشورایی و تئاتر کودک و نوجوان در سال ۹۹ پیش بینی شده است افزود: فراخوان جشنواره تئاتر استانی آماده بود که با توجه به شیوع کرونا این رویداد به پس از ایام محرم و صفر موکول شد.

احسانی گفت: سال گذشته آمادگی همدان را برای برگزاری جشنواره دو سالانه آیات مصور اعلام کردیم و آثار متعددی به این رویداد ارسال شد اما مشکلاتی به وجود آمد که اکنون مرتفع شده و امکان اجرای پرقدرت این جشنواره را داریم.

وی خاطرنشان کرد: گروه های متعددی در زمینه برنامه‌‎های ویژه قرآنی فعالیت دارند که در صورت قابلیت انتشار در فضای مجازی به این شیوه از آنها بهره می بریم.

به گفته وی در ایام شیوع کرونا در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی، تولید محتوا صورت گرفت و در کانال کمیته فرهنگی طرح فاصله گذاری اجتماعی منتشر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به اجرای نخستین کنسرت موسیقی مجازی استان در اسفندماه اشاره کرد و گفت: فعالیت آموزشگاه‌های موسیقی با رعایت پروتکل بهداشتی از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و دو گروه نیز در حال تمرین هستند که کنسرت این دو گروه تا پیش از شب‌های قدر اجرا می‌شود.

احسانی یادآوری کرد: بیماری کرونا خسارت هایی به مجموعه های فرهنگی استان وارد کرده که میزان آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده تا بتوانیم بخشی از ضرر و زیان اصحاب فرهنگ و هنر را جبران کنیم.

وی درباره جابه جایی نیروی انسانی اخیر توضیح داد: برای ارتقای شاخص‌ها و پیشبرد امور، تغییراتی صورت می‌گیرد که بازخورد و نتیجه خوبی به همراه دارد و در جابه جایی های صورت گرفته در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی کردیم از نیروهای متخصص استفاده کرده و فردی خارج از اداره کل وارد مجموعه نشود.

احسانی با بیان اینکه این تغییرات تا یک یا دو ماه آینده ادامه دارد ابراز امیدواری کرد: با اعمال این تغییرات شاهد بهره وری و تحول در برنامه های فرهنگی و هنری امسال باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جلسات تخصصی برنامه‌ریزی برنامه‌های کلان فرهنگی و هنری سال ۹۹ از اسفند ماه سال قبل برگزار شده و به دنبال این هستیم که امسال برنامه‌های جدیدی را در کنار برنامه‌های روتین اجرا کنیم.

احسانی به وضعیت چاپ و نشر هم گریزی زد و گفت: کتاب‌های دیجیتال باعث شده که چاپ و فروش کتاب کاهش یابد و گرانی کاغذ هم از دیگر دلایل کاهش انتشار کتاب در سالهای اخیر است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایشگاه سراسری کتاب در مهر یا آبان ماه امسال برگزار می شود و امیدواریم تا آن موقع بیماری کرونا نابود شده و اوضاع به روال عادی بازگردد.

وی از انعقاد چند تفاهم نامه در بخش‌های مختلف فرهنگی در شهرهای استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم عدالت فرهنگی را در تمام مناطق استان برقرار کنیم.

بنا بر اعلام روز سه شنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.