سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره اینکه خبری مبنی بر بازگشایی مساجد همدان از ۱۰ اردیبهشت اطلاع رسانی شده است گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده اصلی در زمینه بسته ماندن یا باز شدن هر اماکنی است.

وی اضافه کرد: قرار است در جلسه آینده در زمینه بازگشایی مساجد یا ادامه شرایط موجود تصمیم گیری شود که این تصمیم نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می شود.

شاهرخی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا به ویژه فاصله اجتماعی بسیار حائز اهمیت است گفت: مردم همدان در این باره تاکنون خوب رعایت کردند به گونه ای که همدان از استان هایی است که به احتمال زیاد در بررسی های آینده، گشایش های جدید در آن صورت می گیرد.

وی درباره ابلاغیه جدید وزیر کشور مبنی بر استفاده از ماسک هنگام سوار شدن در وسایل نقلیه عمومی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی بازار و بخشی از مشاغل، بنابراین شهروندان نیازمند به تردد با اتوبوس، تاکسی یا سایر وسایل نقلیه عمومی با رعایت نکات بهداشتی هستند.

استاندار همدان افزود: بنابراین به شهرداری ابلاغ شده که به واحدهای اتوبوسرانی و تاکسی رانی اعلام کنند تا در راستای تشویق و ترغیب مردم به استفاده از وسایل بهداشتی هنگام سوار شدن به خودرو اقدام کنند و شهرداری ها با کمک ستاد های شهرستانی امکانات بهداشتی لازم برای استفاده مردم را فراهم کنند.

به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز هشتم اردیبهشت ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار ۸۰۶ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.