قاسم قائدی روز دوشنبه در بازدید از انبارهای سرپوشیده خرید تضمینی گندم استان بوشهر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال رعایت نکات بهداشتی در زمینه برداشت و خرید تضمینی گندم بیش از پیش اهمیت یافته است و باید پروتکل‌­های ابلاغی وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتقال بیماری از طریق ضدعفونی سطوح و ماشین‌­آلات و جلوگیری از تجمع در انبارها با جدیت اجرا شود.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع در مبادی ورودی انبارهای شرکت غله، سایر مراکز خرید توسط اداره‌­کل تعاون روستایی استان بوشهر به ­سرعت فعال شوندو تسهیل در روند تخلیه، ورود خودروها از پنج  خودرو به ۱۵ خودرو افزایش یابد و ساعت پذیرش خودروهای حامل گندم تا ۱۹:۰۰ افزایش یابد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ضمن اشاره به نقش کلیدی گندم در تأمین امنیت غذایی جامعه گفت: انتظار داریم امسال از ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان بوشهر بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

قائدی اضافه کرد: از زمان آغاز برداشت گندم در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری تاکنون برداشت از۱۶ هزار هکتار از اراضی زیرکشت انجام و حدود ۱۱ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده‌است.

وی با تأکید بر برداشت سریع و ایمن محصول و انجام سم پاشی محوطه و خودروهای حامل گندم بر رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و دستکش برای پرسنل و رعایت فاصله در هنگام انجام مراحل اداری تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.