محمد حسن باقری شکیب روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، افزایش ابر، وزش شدید باد همراه با رگبار پراکنده باران، آذرخش و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در نقاط مرکزی و جنوب این استان بیشتر از سایر نقاط است، اظهار داشت: بارش‌ها بسیار پراکنده و کوتاه است به طوری که ممکن است در قسمتی از شهر بارش داشته باشیم و در قسمتی دیگر هوا صاف باشد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه برای امروز و فردا سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر شدید می‌شود، ادامه داد: از امشب با خروج تدریجی این سامانه از سمت شرق استان، رفته رفته آسمان همدان صاف می‌شود.

وی عنوان کرد: صبح فردا در پی فعالیت این سامانه محلی، دمای هوای بیشتر نقاط استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و دمای کمینه هوای همدان به سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تاکید کرد: به دلیل وزش باد شدید، از بعد از ظهر امروز غبار محلی همدان را فرامی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی عباس‌آباد با ۲۰ میلیمتر بیشترین بارش را ثبت کرده است، اضافه کرد: در ۲ روز آینده سامانه بارشی در آسمان این استان فعال نیست و از روز چهارشنبه موج جدیدی از بارش‌ها همدان را فرا می‌گیرد.

باقری شکیب بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بهار با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.