کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ابرها که از ناحیه شرق استان وارد می شوند رطوبت خوبی دارند، اما به دلیل کافی نبودن سرمای هوا، بارشی رخ نمی دهد و اثر خود را به صورت شرجی کردن هوا باقی می گذارند.

محمد حسن باقری شکیب گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه تا انتهای هفته دمای هوای استان به صورت متوسط بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد، اظهار داشت: در چند روز آینده، در ساعت های بعد از ظهر سرعت وزش باد افزایش می یابد.

باقری شکیب تاکید کرد: روز های جمعه و شنبه، بر سرعت وزش باد افزوده می شود و مردم باید نکات ایمنی را در رابطه با شکسته شدن شاخ و برگ درختان و همچنین آسیب به تابلوهای تبلیغاتی رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و گل تپه با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان، ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.