ظاهر پورمجاهد روز پنجشنبه در کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: فاصله اجتماعی در واحدهای تولیدی به طور جدی پیگیری می شود و از زمان بازگشایی این بخش از مشاغل ماموران و کارشناسان بهداشتی نظارت بیشتری بر این موضوع دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان در شرایط شیوع کرونا بار زیادی را بر دوش می‌کشند گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از چرخه تولید استان و فعالان این حوزه حمایت کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بخشودگی جرائم و دیرکرد و اعطای تسهیلات بانکی می توانند بخش تولید استان را یاری کنند.

پورمجاهد با اشاره به افزایش صادرات استان در فروردین ۹۹ افزود: میزان صادراتی که از طریق گمرک همدان به نسبت سال گذشته افزایش یافته و این امر نشان از فعالیت موثر تولیدکنندگان این منطقه است.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰ واحد تولیدی در زمینه های گوناگون است.

بیماری کرونا  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد و  اواخر بهمن ماه به طور رسمی به کشورمان راه یافت.

با وجود تلاش مستمر محققان جهان از جمله پژوهشگرانی ایرانی، هنوز  دارو و واکسن مشخصی برای این بیماری شناسایی نشده و در کشورمان با وجود اتخاذ تدابیری همچون توقف موقت کسب و کارها و 

تعطیلی مراکز آموزشی، ویروس کرونا  که از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا و اشیای آلوده منتقل می شود تا به امروز   ۸۷ هزار نفر را  مبتلا کرده است.

هم اکنون بسیاری از مشاغل فعالیت را از سر گرفته‌اند و ترددهای درون شهری افزایش یافته، اما  رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی همچنان مورد تاکید کارشناسان و مسوولان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.