به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر پور مجاهد ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان بابیان اینکه تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی در استان همدان پرداخت شده است، گفت: میانگین نرخ بیکاری استان همدان در چهار فصل سال گذشته ۷.۴ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ مشارکت توانسته‌ایم نرخ کاهش بیکاری در استان را در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ تا ۰.۹ درصد کاهش دهیم.

پورمجاهد با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان همدان در پرداخت تسهیلات، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوب بوده است، گفت: طبق برنامه راهبردی توسعه استان، پیش‌بینی شده ۶۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: با توجه به تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی، پیش‌بینی شده ۶ هزار و ۵۷۷ شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در پرداخت تسهیلات روستایی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و شهرستان از استان‌های پیشرو است، گفت: میزان ایجاد اشتغال توسط سایر دستگاه‌های اجرایی به غیر از مسکن در سال ۹۸ که بخش‌های مختلف اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد، ۲۰ هزار و ۷۵۳ نفر بوده است.

پورمجاهد با بیان اینکه برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در استان همدان، ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری لازم است، گفت: برای تحقق اشتغال ایجادی ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.