محسن جهانشیر روز چهارشنبه در نشست کمیته تخصصی شورای ورزش همگانی استان همدان اظهار داشت: توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین قشر کارمند ضروری است که باید با همکاری دستگاه های اجرایی به صورت منظم و سازماندهی شده انجام شود.

وی بیان کرد: تشویق کارمندان به فعالیت در ورزش همگانی با هدف ارتقا سطح سلامت و تندرستی مهم است که باید نسبت به برنامه ریزی منسجم و زمانبندی شده اقدام شود.

جهانشیر با بیان اینکه ورزش همگانی همدان در سطح کشور پیشتاز است، گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی در ورزش همگانی همدان وجود دارد و باید در راستای توسعه هرچه بیشتر آن در سال جاری تلاش شود.

وی افزود: ورزش همگانی یکی از اولویت های مهم برای حفظ سلامت عمومی جامعه است و براین اساس تمامی اماکن ورزشی دولتی استان همه روزه از ساعت ۶ الی ۸ صبح به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد البته این مهم در حال حاضر به واسطه شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق در آمده اما پس از پایان بیماری کرونا فعالیت های عمومی باشگاه ها از سر گرفته می شود.

معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: در راستای توسعه ورزش همگانی برنامه های مختلفی با بهره گیری از منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین راهکارهای علمی و ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفته است.

عباس قهرمانی با بیان اینکه برگزاری همایش های علمی، فرهنگی، خانوادگی و کارگاه های آموزشی تدوین شده ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از توان هیات های استان و شهرستان ها این مهم با کیفیت هرچه بهتر اجرا شود.

قهرمانی راه اندازی خانه های ورزش روستایی، توسعه برنامه های ورزشی در محلات و مساجد و پارک ها را از دیگر برنامه های تحقق و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: استفاده از پتانسیل رسانه ها در راستای پوشش اقدامات و همچنین فرهنگ سازی و تشویق مردم به ورزش حایز اهمیت است.

براساس آمارهای اعلام شده؛ ۲۳ درصد از جمعیت استان همدان در ورزش های همگانی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.