بهنام رضا مخصوصی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: شاخص شدت بیماری زایی کرونا در فروردین‌ماه امسال نسبت به اسفندماه گذشته در شهرستان اسدآباد کاهش دارد.

مخصوصی در این خصوص گفت: شدت بیماری زایی کرونا در شهرستان اسدآباد از رقم ۲.۱۳ در اسفند سال گذشته به ۱.۲۷ در فروردین امسال کاهش یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: آمار بیماران کرونا مثبت قطعی در شهرستان اسدآباد ۵۰ نفر است که از این تعداد ۵ نفر از کادر نظام سلامت هستند.

مخصوصی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت مادران باردار و ۹۹ درصد کل جمعیت شهرستان اسدآباد غربالگری شده‌اند و در پیگیری و غربالگری رتبه دوم تا چهارم کشور مربوط به اسدآباد است و اکنون در مرحله فاز دوم غربالگری هستیم و این بیماریابی با قوت و حساسیت بالا در حال انجام است.

وی گفت: در مرحله دوم بحث افراد پر خطر و مادران باردار، غربال مجدد افراد مبتلا و هم‌جواران آنها مطرح است.

مخصوصی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه ۴۰ درصد مبتلایان در آمار سایر کشورها ناشی از آلودگی در بیمارستان‌ها است، گفت: خوشبختانه با توجه به ایزولاسیون کامل بیمارستان از تریاژ تا بستری مشکل آلودگی بیمارستانی در اسدآباد گزارش نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: ما همچنان در فاز مدیریت کرونا ویروس هستیم و هنوز بیماری کنترل نشده و از همه مردم درخواست داریم همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ اجتناب کرده و این اطمینان را داشته باشند که خانه امن‌ترین پناهگاه است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با تشکر از همکاری مردم با دانشکده از ایثارگری‌های مدافعین سلامت و کادر بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد تجلیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.