محمد مظفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به منظور کنترل سیلاب‌های احتمالی هم اکنون ۱.۵ میلیون متر مکعب از ظرفیت سد کلان ملایر خالی است.

وی حجم ذخیره آبی سد کلان ملایر را ۴۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: در صورت ادامه بارندگی‌ها حجم سد پر شده و تازه به تراز سر ریز طبیعی می‌رسد و مشکلی برای اراضی پایین دست سد وجود ندارد.

مدیر امور منابع آب ملایر ادامه داد: برای کنترل سیلاب‌های احتمالی و حجم ذخیره آبی سد، دریچه‌ تحتانی سد بیشتر باز شد و هم اکنون میزان خروجی آب از دریچه تحتانی سد کلان پنج میلیون متر مکعب بر ثانیه است.

مظفری میزان ورودی آب از سد کلان را نیز ۹ متر مکعب بر ثانیه عنوان و بیان کرد: این در حالی است که تا قبل از بارندگی‌ها میزان ورودی و خروجی سد کلان سر به سر بود و میزان ورودی سد همچنان متغیر است.

وی با اشاره به سر ریز شدن سد کلان در اسفند سال گذشته گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در میزان بارش‌ها و مهار سیلاب‌ها، سه میلیون متر مکعب از ظرفیت سد کلان در اسفند سال گذشته خالی شد و توانستیم سیلاب‌های شدید را به خوبی کنترل کنیم.

مدیر امور منابع آب ملایر اظهار داشت: سعی می‌کنیم همین حجم سد را حفظ کنیم تا در صورت ادامه بارش‌ها بتوانیم سیلاب‌ها را کنترل کرده و از بروز آسیب جلوگیری کنیم.

مظفری یادآور شد: با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در ایام نوروز مسیر سد کلان کنترل شد و روز ۱۳ فروردین نیز این مسیر بسته بود و از مردم درخواست می‌کنیم همچنان از تجمع در محدوده سد در این ایام خودداری کنند.

سد کلان ملایر در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شد و با ۴۵ میلیون مترمکعب حجم آب یکی از بزرگترین سدهای غرب کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.